چاقی کودکان، عامل آرتروز لگن و زانو

چاقی کودکان، عامل آرتروز لگن و زانو

نی نی سایت: بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، چاقی کودکان  بیشتر در معرض خطر آرتروز لگن و آرتروز زانو در بزرگسالی قرار دارند.
یکی از عوارض چاقی بزرگسالی این است که باعث بروز و تشدید آرتروز است اما مطالعه جدید محققان نشان داده است چاقی کودکی هم می‌تواند احتمال بروز آرتروز در دوران بزرگسالی را افزایش دهد.

بر اساس این پژوهش، وزن افراد در کودکی بیش از وزن بزرگسالی، می‌تواند احتمال بروز آرتروز لگن را افزایش دهد. بر اساس این مطالعه که در انگلستان انجام شده، یک سوم بچه‌های انگلیسی هنگام فارغ التحصیلی در مقطع دبستان، اضافه وزن دارند که 22 هزار نفرشان چاق هستند.

از آنجا که چاقی به یکی از بحران‌های سلامت دنیای امروز تبدیل شده، محققان معتقدند افراد باید هر چه سریع‌تر وزن خود را کاهش دهند.
این مطالعه که توسط محققان EULAR (لیگ اروپایی علیه رماتیسم) انجام شده، نشان داده است بین چاقی کودکان و آرتروز استخوان- شایع‌ترین شکل آرتروز که معمولا در افراد مسن رخ می‌دهد، ارتباطاتی وجود دارد.

آرتروز استخوان باعث درد، سفتی، ورم و سوزش مفاصل می‌شود و ممکن است به مرور زمان بدتر شود. داشتن اضافه وزن، باعث فشار بیشتر به مفاصل، به خصوص مفصل لگن و مفصل زانو شده و بر اساس مطالعه تازه، محققان احتمال می‌دهند این اتفاق می‌تواند خیلی قبل از شناسایی آرتروز شروع شود؛ بنابراین چاقی کودکان می‌تواند احتمال بروز آرتروز به خصوص آرتروز لگن و آرتروز زانو را در بزرگسالی افزایش دهد.

به گزارش انجمن آرتروز انگلستان، هر نیم کلیو گرم وزن اضافه، 4 برابر آن (حدود یک کیلو و 800 گرم) فشار اضافه به زانو وارد می‌کند. بنابراین فردی که فقط 4/5 کیلوگرم اضافه وزن دارد، حدود 18 کیلوگرم فشار اضافه تر به زانو فشار وارد می‌شود.

منبع: DailyMail

برگرفته از سایت: نینی سایت

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.