دو هفته کار پشت میزی هم خطر دیابت را افزایش می‌دهد

دو هفته کار پشت میزی هم خطر دیابت را افزایش می‌دهد

نی نی سایت: اگر تمام روز روی صندلی بنشینید، با خودرو تا محل کار بروید و آخر هفته را هم روی راحتی‌هایتان لم بدهید، باید منتظر دیابت باشید؛ مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که حتی 2 هفته زندگی پشت میز نشینی بدون ورزش کردن، می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.
این مطالعه که در دانشگاه لیورپول انجام شده است، نشان می‌دهد زندگی بی‌تحرک در دراز مدت می‌تواند سلامت فرد را به خطر انداخته و ریسک بیماری‌هایی مثل دیابت نوع 2، بیماری قلب و انواع سکته را افزایش دهد.
البته این خطرات را می‌توانید با روش‌های ساده‌ای از خود دور کنید: مثلا بجای خرید آنلاین، با اتوبوس تا نزدیکی فروشگاه بروید و بعد کمی پیاده‌روی کرده و خرید کنید.
محققان در این مطالعه، از شرکت‌کنندگان‌شان که زندگی فعالی داشتند و در باشگاه ورزش می‌کردند یا حداقل روزانه 10 هزار قدم پیاده‌روی داشتند، خواستند برای 2 هفته فعالیت‌های فیزیکی را کنار بگذارند، پیاده‌روی‌شان را به نهایتا هزار و 500 قدم در روز برسانند و آخر هفته‌ها را در خانه پای تلویزیون و بازی کامپیوتری بگذرانند اما رژیم غذایی همیشگی‌شان را حفظ کنند.
وقتی این افراد بعد از دو هفته بی تحرکی مورد بررسی قرار گرفتند، چربی بدن‌شان و دور کمرشان افزایش یافته و عضلاتشان کمی تحلیل رفته بود. همچنین تناسب قلب و ریه‌شان هم کاهش داشت.
ضمن اینکه توان بدن‌شان برای پاسخ به هورمون انسولین کم شده بود که همین علامت می‌تواند علت بروز دیابت را توضیح دهد.
با این نتایج محققان توصیه می‌کنند فعالیت فیزیکی برای افرادی که در خانواده‌شان سابقه دیابت دارند، باز هم اهمیت بیشتری دارد.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.