هدف‌گذاری زندگیتان را از این بیشتر عقب نیاندازید

هدف‌گذاری زندگیتان را از این بیشتر عقب نیاندازید

«حدودا ده سال پیش بود. خیلی خسته و سردر گم بودم، احساس می‌کردم کاری که توی کافی شاپ دارم کم کم به بن بست خورده و این افکار پوچ و منفی یک لحظه هم من را رها نمی‌کرد. داشتم ورشکست می شدم. ترس و ناامیدی اجازه نمی داد درست فکر کنم. اما یک روز وقتی توی کافه شاپ روی صندلی نشسته بودم و در اوج ناامیدی بودم ناگهان این فکر به ذهنم آمد. یک صدایی به من گفت هی ژووین! اگر این ترس‌ها نبود واقعا چی می‌خواستی؟ اگه ترس بیکار شدن و این فکرهای منفی نبود واقعا دنبال چی بودی؟ هدفت توی زندگی چیه؟ حدود 15 دقیقه به این سوالات فکر کردم. جوابش را پیدا کردم. درست بعد از اینکه صادقانه جواب سوالاتمو دادم از هیجان و شگفتی جواب‌هام بغضم شکست و شروع به گریه کردم.»

جوابی که زندگی‌ام را دگرگون کرد

اینها جملاتی است که «ژویین زاین» موسس شرکت هدف و کسی که روز جهانی هدف را نامگذاری کرده به زبان می‌ آورد. او زنی است که به گفته خودش تنها هدف شیرین زندگی اش کمک به برآورده کردن اهداف دیگران و تقویت احساسات مثبت و رشد شخصی آنها است. ژویین می‌گوید:« وقتی به این فکر کردم که کافی شاپ را تعطیل کنم و برای این هدف بزرگ زندگی‌ام آماده شوم، خیلی خوشحال بودم. ناگهان احساس کردم هدف من کار کردن در یک کافی شاپ نیست؛ بلکه هدف بزرگ زندگی من این است که در بین تاریکی‌ها نوری برای انسان‌ها باشم؛ انسان‌هایی که واقعا به دنبال اهداف و رویاهایشان هستند و برای برآورده کردن آنها نیاز به راهنمایی و کمک دارند.
بعد از این اتفاق ژویین زین با جدیت به دنبال تحقق هدف بزرگ زندگی اش گام بر می ‌دارد و اولین همایش بزرگ خود را با کمک چند نفر از دوستانش برگزار می‌کند. در حال حاضر او تبدیل به یک سخنران بسیار موفق و تاثیرگذار شده است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان او را می‌شناسند. کافی شاپ ژویین دیگر وجود ندارد اما به جای آن ژویین موسسه ای برای امور مشاوره به افراد تاسیس کرده است که او را غرق لذت می‌کند همچون نوری در روشنایی.

هدف در زندگی

هدفگذاری جهانی

فرقی نمی کند اگر هنوز نمی دانید هدف واقعی تان چیست ودرگیر روزمره‌گی زندگی شده اید و یا هدفتان را انتخاب کرده‌اید و در حال رسیدن به آن هستید. روز جهانی هدف فقط مختص افراد هدفمند نیست. این روز برای همه آنهایی است که می‌خواهند زندگی جدیدی را برای خود رقم بزنند.
تابستان هر سال تمام مردم جهان بدون توجه به نژاد و ملیت، جنسیت و سن به استقبال روز جهانی هدف می‌روند. در این روز افراد مختلفی در سرتاسر جهان با شرکت در همایش‌ها و سمینارهای انگیزشی، خود را برای رسیدن به یک زندگی بهتر آماده می‌کنند. ژووین زاین هم اکنون یکی از مربی‌های موفق در جهان شناخته می‌شود که با سخنان انگیزشی خود توانسته انسان‌های زیادی را در رسیدن به اهدافشان کمک کند. روز جهانی هدف توسط ژویین انتخاب شده که تابستان هرسال میلیون‌ها انسان را به یاد بزرگ‌ترین سوال زندگی شان می‌اندازد:« من واقعا به دنبال چه هستم».

هدف واقعی زندگی تان را بشناسید

هدف فقط رسیدن به یک نقطه خاص نیست. هدف مانند یک سفر هیجان انگیز است که در طی مسیرهای مختلف و پرچالش می ‌توانید نیروی درونی‌تان را قوی‌ترکرده و پی به توانایی‌های بالقوه خودتان ببرید. فقط به نتیجه فکر کردن راه اصولی هدفگذاری نیست. مهارت‌هایی مانند انعطاف پذیری و قدرت حل مساله در مسیر رسیدن به هدف کمک زیادی به شما می کند. اگر واقعا می‌خواهید بدانید که در زندگی به دنبال چه چیزی هستید و هدف واقعی زندگی‌تان چیست سوالی که ژویین زین از خود پرسید را برای خودتان تکرار کنید:« اگر هیچ ترس و تردیدی در مورد موانع و مشکلات و یا ضعف و ناتوانی‌های خود نداشتید، چه راهی را انتخاب می کردید؟ دنبال چه چیزی بودید؟ با انجام چه کاری بیشتری حس آرامش را به دست می‌آوردید؟» جواب این سوال کلید گمشده ای است که می ‌تواند جنبه‌های پنهانی وجودی ما را آشکار کند. بنابراین برای بزرگ ‌ترین سوال یعنی هدف واقعی زندگی ‌تان درنگ نکنید و به بهانه روز جهانی هدف این سوال بزرگ را از خود بپرسید. شاید جواب این سوال شما را شگفت ‌زده کند.

از کجا شروع کنیم

به گفته ژویین زین زندگی و دنبال کردن اهداف اتفاقی نیست که به تنهایی انجام بگیرد. جدایی و ارتباط نداشتن با آدم‌ها نمی‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کند. اما اینکه در مسیر دنبال کردن اهداف با چه کسانی همراه هستید اهمیت کلیدی دارد. در هدفگذاری وانجام فعالیت‌های مرتبط با آن با کسانی همراه شوید که تنها به خود فکر نمی‌کنند. با انسان‌هایی هم‌مسیر شوید که آرامش اطرافیان و رشد هم‌نوعانشان برایشان اهمیت داشته باشد. برای رسیدن به اهدافتان شما به آدم‌های اطرافتان نیاز دارید و این موضوع را هرگز فراموش نکنید.

اهداف زندگی خود را بنویسید

آمادگی قبل از رسیدن به هدف

موسس شرکت هدفگذاری اعتقاد دارد که قبل از هدفگذاری باید آمادگی لازم را در این زمینه داشت. همه ما لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که درآن از شرایط فعلی‌مان راضی نبوده‌ایم؛ شرایطی که از شغل، رابطه و یا خیلی چیز‌های دیگر رضایت کافی را نداشته‌ایم. این لحظات همان زمان درستی است که باید از خودمان بپرسیم در حال حاضر دنبال کردن چه هدفی می‌تواند آرامش واقعی را در زندگی‌مان ایجاد کند. این همان لحظه تاریخی و انقلابی در زندگی آدمها است. سوال‌های خوب انسان را به مسیرهای خوب منتهی می‌کند.
تمام افراد موفق جهان با پرسیدن سوالات خوب و کلیدی راه درست زندگی خود را پیدا کرده‌اند. هیچ فرد موفقی از دل ثروت و رفاه به موفقیت نرسیده و تنها در سایه شرایط سخت است که می ‌توانید با پرسیدن سوال‌های کلیدی مسیرهای جایگزین و بهتری را برای بالفعل کردن استعدادها و هدفگذاری های بهتر انتخاب کنید. در رسیدن به اهدافتان خیر و صلاح دیگران را نیز فراموش نکنید. شاید شما هم مانند ژویین زین بتوانید روزی همانند یک چراغ در زندگی تاریک دوستان و یا نزدیکان خود روشنایی هرچند کوچک اما عمیق و ماندگار به وجود بیاورید. به خودتان بیایید. روز جهانی هدف منتظر شماست تا با شور و اشتیاق اهدافتان را دنبال کنید.

برگرفته از سایت: نینی سایت

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.