#دوشنبه‌ها با نی‌نی سایت بخوانید

#دوشنبه‌ها با نی‌نی سایت بخوانید

کتاب رویای دونده



  • نویسنده : وندلین وندرانن
  • مترجم : بیتا ابراهیمی
  • انتشارات پیدایش، ۱۳۹۶
  • قیمت نسخه کاغذی : ۳۰هزار تومان
  • قیمت نسخه دیجیتال : ۱۸هزارتومان
  • مخاطب : نوجوانان و بزرگسالان

جسیکا نوجوان ۱۶ ساله‌ای است که دویدن و مسابقه دادن، بزرگترین لذت و رویای زندگی اوست. دقیقا در زمانی که در بهترین شرایط جسمی و توان ورزشی خود قرار دارد و پی در پی در مسابقات دو صد متر مقام کسب می‌کند؛ و پیش روی خود آینده‌ای روشن با کسب بورسیه‌های عالی از بهترین دانشگاه‌ها می‌بیند؛ بر اثر تصادف ناگوار اتوبوس تیم ورزشی مدرسه، هنگام بازگشت از مسابقات، پایش دچار آسیب شدید می‌شود. پزشکان در بیمارستان چاره‌ای جز قطع پای جسیکا ندارند و این آغاز کابوس بزرگ زندگی اوست. 
جسیکا نه توان قبول از دست رفتن پا و همه رویاهایش را دارد؛ نه می‌تواند غم و درد شدید پدر و مادرش را تحمل کند. اما او بیش از هر چیزی یک مبارز و یک دونده است. روندی که جسیکا طی می‌کند تا از یک دختر جوان معلول و شکست خورده و از دست رفته، به فردی قوی و الهام بخش تبدیل شود؛ برای هر نوجوان و بزرگسالی جذاب و الهام بخش است. جسیکا در این مبارزه، سمت خواستن و برخاستن و زندگی و شروع دوباره می‌ایستد و همه پیرامونش را با خود همراه می‌سازد. به طوری که تمام دوستان و خانواده و حتی غریبه‌ها به کمک او می‌شتابند تا هزینه سنگین خرید پای مصنوعی مخصوص دونده‌ها را فراهم کنند. 
مهمترین کسی که باعث تحول جسیکا می‌شود؛ یکی از همکلاسان او به نام رزا است. رزا دختری مبتلا به فلج مغزی است و جسیکا پیش از معلولیتش هیچگاه در کلاس توجهی به او نداشته است. ولی رزا که به شدت باهوش و دارای ذهنی روشن و فلسفه‌ای قوی برای دیدن زیبایی های زندگی است؛ راه های جدیدی به زندگی جسیکا باز می‌کند. جسیکا از رزا می‌آموزد که خودش را ورای معلولیت و فارغ از آن ببیند. ببیند که او نفس دویدن را دوست دارد و فقط پی برنده شدن نیست. همین باعث می‌شود که دیگران هم در برآورده شدن آرزوی او همراهش شوند. جسیکا با همراهی رزا بر ضعف همیشگیش در ریاضی فائق می‌آید و او را به جمع دیگر دوستانش وارد می‌کند. جسیکا و رزا در کنار هم رویاهای یکدیگر را محقق می‌کنند و این دوستی سرآغاز بلوغ و شکوفایی نه تنها خودشان، که آگاهی پیرامونشان هم می‌شود. 
رویای دونده از بهترین کتاب ها برای نوجوانان است. روزهای گرم تابستان خود را با جسیکا و دوستانش بگذرانید.
  
 

کتاب بازی‌های خلاق (۳۶۵بازی برای کودکان ۲سال به بالا)



  • نویسندگان: شیلا الیسون – جودیت گری
  • مترجم: لیلا گنجی
  • انتشارات جوانه رشد، ۱۳۹۵
  • قیمت نسخه کاغذی : ۱۴هزار تومان

گاهی به نظر می‌آید بچه‌ها از بازی‌های روزمره با اسباب بازی‌های شیک و مدرن امروزی آن اندازه که والدین انتظار دارند لذت نمی‌‌برند. امروز اتاق کودکان پر از اسباب بازی‌های متنوع و گرانقیمتی است که داشتنشان برای بسیاری از والدین امروزی چیزی در حد رویا و آرزو بوده است. ولی کودکانمان خیلی زود از آنها خسته می شوند و برایشان جذابیتی ندارد. در عوض گاهی می‌بینیم کودکان با وسایل خانه مثل سشوار و جاروبرقی یا ابزارهای آشپزخانه و وسایل تعمیرات سرگرم می‌شوند و برای داشتن آنها گریه های طولانی سر می‌دهند. جالب است که بدانیم برای کودکان در بدو امر زیبایی و گرانی اسباب بازی‌ها اصلا مطرح نیست. بلکه آنها دوست دارند با ما بازی کنند. به همین علت وسایلی که ما با آنها سروکار داریم برایشان جذابتر از اسباب بازی‌های خود آنها است. 
نویسنده اصلی کتاب خانم شیلا الیسون که خود مادر و مادرخوانده شش کودک است؛ برای غنا بخشیدن به بازی های کودکان خود، این ۳۶۵ بازی را طراحی کرده است. این بازی ها با حداقل امکانات که در همه خانه‌ها و محیط‌ها پیدا می شوند قابل انجام است و کودک را به تجربه کردن، ابزار سازی، کشف و کنجکتوی و تخیل تشویق می‌کند. این کتاب در ۱۳ بخش تدوین شده است که عبارتند از: هنر، کاردستی، ساختمان سازی، حرکات موزون، آموزش، محیط، خانواده، غذا و پختنی‌ها، بازی‌ها، باغبانی، وانمود کردن، موسیقی و طبیعت. 
بسیار آموزنده و جذاب خواهد بود که والدین با خواندن و انتخاب بازی های مناسب در هر مکان و زمان، به رابطه بین خود و کودکانشان غنای بیشتری ببخشند و ارزش زمان مثبت و فعالی که با کودک دلبند خود سپری می‌کنند را بیشتر دریابند. در طول زمان در خواهید یافت که این زمان برای کودکتان و شما بسیار بیشتر از اسباب بازی های متنوع، لذت بخش و جذاب و ماندگار خواهد بود. 

برگرفته از سایت: نینی سایت

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.