تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه آیوا نشان میدهد، کودکانی که اقدام به چنگ زدن، لمس و حس کردن، چشیدن و حتی پرتاب اشیاء اطراف خود میکنند، توانایی بهتری در یادگیری دارند. در این مطالعه توانایی یادگیری ۷۲ کودک ۱۶ماهه با قرار دادن اشیاء مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت؛ محققان ۱۴ شیئ غیر جامد مانند مربای توت فرنگی، پنیر، سس شکلات و سوپ را در دسترس کودکان قرار داده و نام هرکدام از اشیا را با کلمات سادهای به کودکان یاد دادند. چند دقیقه بعد همان اشیاء در اشکال متفاوت در اختیار کودکان قرار داده و از آنها خواسته شد که این اشیا را شناسایی کنند.
برگرفته از سایت: نینی سایت