کدام بیماری جنین با سونوگرافی مشخص می شود؟

کدام بیماری جنین با سونوگرافی مشخص می شود؟


نی نی سایت: با پیشرفت دستگاه‌های سونوگرافی و متبحر شدن پزشکان در حوزه تصویربرداری در سراسر دنیا میزان تشخیص ناهنجارهای جنین قبل از تولد به صورت چشمگیری افزایش یافته است. در حال حاضر برخی از مشکلات اسکلتی عضلانی، عصبی، مغزی، قلبی، از طریق سونوگرافی جنین قابل شناسایی است.
مرتضی صانعی دبیر سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران درباره این موضوع گفت:« هرچند که افزایش تشخیص ناهنجاری‌های جنین قبل از تولد را شاهد بوده‌ایم ولی هنوز این تشخیص‌ها به ۱۰۰ درصد نرسیده و برخی از ناهنجاری‌ها قابل تشخیص نیست که بیماری‌های متابولیک و آنزیمال از جمله این بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها به شمار می‌رود. طی هفته‌های مختلف بارداری شناسایی نقایص مادرزادی جنین قابل انجام است که به طور مثال در مواردی کلاب فوت یا پاچنبری به دلیل کم بودن مایع آمنیوتیک در اواخر ماه‌های بارداری ایجاد می‌شود، به همین دلیل در ماه‌های اول نرمال گزارش می‌شود. همچنین تشخیص ناهنجاری مادرزادی دیافراگم ۲۵ درصد بعد از هفته بیست و چهارم خود را نشان می‌دهند.»
کدام بیماری جنین با سونوگرافی مشخص می شود؟

نقایص مادرزادی جنین و ضرورت سونوگرافی

صانعی درباره انجام سونوگرافی‌های ضروری برای شناسایی نقایص مادرزادی جنین توضیح داد:« غربالگری اول جنین در سه ماهه اول بارداری انجام می‌گیرد و سونوگرافی و غربالگری دوم هفته ۱۸ تا بیستم و برخی از نقایص در سه ماهه سوم در بارداری قابل شناسایی است.ناهنجاری‌های ستون فقرات در جنین در سه ماهه اول قضاوت در مورد آن سخت بوده و در سه ماهه دوم شناسایی و در برخی از افراد در سه ماهه سوم قابل تشخیص قطعی است بیماری‌های قلبی جنین نیز هفته ۱۶ تا ۱۸ قابل بررسی بوده بنابراین انجام غربالگری در هفته‌های مختلف بنابر تشخیص پزشک ضرورت دارد. درصد تشخیص میزان ناهنجاری‌ها هنوز صددرصد نشده ولی به طور کلی برخی از مشکلات اسکلتی عضلانی، عصبی، مغزی، قلبی امروزه در جنین قابل شناسایی از طریق سونوگرافی است البته در برخی از موارد شناسایی این بیماری‌ها بسیار سخت و پیچیده است.»

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.