مکیدن شصت در نوزادان را جدی بگیرید

مکیدن شصت در نوزادان را جدی بگیرید

 نی نی سایت:مومن‌زاده متخصص اطفال در خصوص مکیدن شصت در نوزادان گفت: مکیدن شصت یکی از عادات طبیعی در نوزادان است اما اگر این عمل تا بعد از سن 3 سالگی ادامه یابد، باید جدی گرفته شود زیرا موجب مشکلات متعددی از جمله بیماری‌های عفونی، تغییر در شکل فک، دهان و آرواره‌ها و هم‌چنین تنگی سوراخ بینی می‌شود. 


وی افزود: عموماً نوزاد زمانی مبادرت به مکیدن انگشت خود می‌کند که با استرس، اضطراب، ناآرامی، خستگی و گرسنگی مواجه باشد. لذا مکیدن انگشت طبیعی‌ترین پاسخ کودک در هنگام رویارویی با اضطراب، مشکلات، فشارهای روانی و هیجانی است. 

 

این متخصص اطفال درباره‌ی مشکلاتی که برای نوزاد در اثر جدی نگرفتن مکیدن انگشت ایجاد می‌گردد، عنوان کرد: مکیدن انگشت در نوزادان علاوه بر مشکلات ذکر شده موجب نارسایی‌های کلامی مثل اختلال در جویدن، تلفظ برخی حروف الفبا، نوک زبانی حرف زدن و اختلالات گفتاری مثل لکنت زبان و خُرخُر کردن و باز ماندن دهان در کودک می‌گردد که علت آن به هم ریختگی شکل صورت و آواره‌ها در اثر مکیدن انگشت است. 

 

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی مکیدن انگشت توسط کودک و استفاده از پستانک‌ها و گول‌زنگ‌ها را ممنوع کرده است ولی از آنجایی که این کار موجب ناآرامی و بی‌قراری نوزاد می‌شود توصیه می‌کنیم که یا از پستانک‌های ارتودنسی استفاده شود و یا مکیدن انگشت ولی باید نظارت کافی برای رعایت بهداشت به وسیله والدین صورت گیرد تا آسیب کمتری به نوزاد وارد شود. 

 

مومن‌زاده در پایان گفت: همان‌طور که بزرگسالان برای شناسایی اشیاء آن را لمس می‌کنند، نوزادان هم برای شناسایی اشیاء آن را داخل دهان خود قرار می‌دهند بنابراین باید مراقب ورود آلودگی‌ها و عفونت‌ها به بدن نوزاد باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.