بیش از دو بار در هفته دوش نگیرید!‎

بیش از دو بار در هفته دوش نگیرید!‎

نی نی سایت به نقل از شفقنا زندگی: بسیاری افراد بر این باور هستند که تمیزی تنها و تنها با هر روز حمام کردن حاصل می شود؛ اما این باور چه تأثیری بر سلامت ما می گذارد؟ آیا می تواند عادتی آسیب زا باشد؟ شاید قدری عجیب به نظر برسد ولی استحمام هر روزه پدیده ای غیر ضروری است که می تواند اثراتی منفی بر جسم ما باقی بگذارد.
اغلب افراد این گونه فکر می کنند که حمام بیش از حد  به بهداشت و پاکیزگی بیشتر کمک می کند این در حالی است که چنین عادتی تأثیر چندانی بر از بین بردن باکتری ها ندارد.
بر خلاف تصور انواع و اقسام صابون ها و شامپوهای ضد باکتری که این روزها در اغلب خانه ها استفاده می شود هیچ مزیت خاصی نسبت به دیگر محصولات مشابه ندارند و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش نمی دهند. در طرف مقابل، استحمام هر روزه بدن و پوست شما در برابر ابتلا به برخی بیماری های پوستی آسیب پذیر می کند.
به گزارش نی‌نی‌سایت به نقل از شفقنا زندگی، دوش گرفتن بیش از حد با خشک و حساس کردن پوست شما نه تنها رطوبت پوست را کاهش می دهد بلکه زمینه را برای ورود موجودات عفونی به بدن آماده می کند.
به همین دلیل، توصیه می شود که همیشه حدی از چربی بر روی پوست نگه داشته شود تا سیستم ایمنی بدن در برابر انواع و اقسام باکتری ها آسیب پذیری کمتری داشته باشد؛ اما دوش گرفتن های بیش از حد موجب بروز اختلال در روند طبیعی بدن می شود.
شاید به نظرتان کمی عجیب باشد ولی یک الی دو بار حمام کردن در هفته برای حفظ سلامت و پاکیزگی کفایت می کند، بهتر است به جای حمام های پی در پی دفعات شستن لباس هایتان را افزایش دهید.


 


 

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.