انواع بازی با آب برای کودکان

انواع بازی با آب برای کودکان

تابستان زمان بسیار خوبی برای استراحت و بازی بچه‌ها در خارج از منزل است. ضمن اینکه مقدار مناسبی ویتامین D دریافت می‌کنند. گزینه‌های بسیار زیادی برای مسافرت هم وجود دارد اما اگر می‌خواهید سرگرمی تابستانی برای بچه‌ها ایجاد کنید، بازی با آب البته با رعایت صرفه جویی در آن می‌تواند ایده بسیار هیجان‌انگیزی باشد. در ادامه با برخی بازی‌های با آب که کودکان را سرذوق می‌آورد، آشنا می‌شوید.

نقاشی با یخ

به کودکان اجازه دهید تابستان امسال با یک کاردستی هیجان انگیز خلاقیت ایجاد کنند. کافی است یک قالب یخ با انواع رنگ‌های قابل شستشو پر کنید و یک چوب نازک داخل هرکدام بگذارید تا یخ بزند. بعد از آماده شدن یخ‌های رنگی بهتر است لباس‌های کهنه و قدیمی کودک را تنش کنید و یک تکه کاغذ یا جعبه مقوایی بزرگ برایش تهیه کنید تا با این مکعب‌های یخی نقاشی بکشد.

بازی با آب و یخ رنگی برای کودکان


بازی در استخر

اگر امکان استفاده از استخر را دارید کافی است دو سطل توپ با رنگ‌های متفاوت را دو طرف استخر بگذارید و دو تیم تشکیل دهید. هر کدام از تیم‌ها باید بتواند بیشترین توپ را به طرف دیگر استخر ببرد. این یک بازی دسته جمعی است و می‎تواند حس رقابت هیجان انگیزی در کودکان ایجاد کند.

بازی با یخ

یک فعالیت جذاب که نه تنها راه خوبی برای خنک کردن است بلکه باعث کنجکاوی کودکان نیز می‌شود. بادکنک‌ها را با آب پر کرده و آنها را منجمد کنید. در روز بعد آنها را دربیاورید و بادکنک‌ها را برش دهید و در استخر یا سطل آب بگذارید و اجازه دهید بچه‌ها با آنها بازی کنند. آنها بدون شک عاشق بازی با این کوه‌های یخ که مدام شکلشان عوض می‌شود، خواهد شد.

سرسره آبی درست کنید

چه یک حیاط کوچک داشته باشد چه یک محوصله بزرگ، می‌توانید از یک اسلاید سرسره‌ای لغزنده برای بچه‌ها یک تفریح مناسب بسازید. این فعالیت ارزان تنها به یک ورقه بزرگ نیاز دارد و یک شلنگ آب و کمی مواد شوینده غیرسمی. به این ترتیب در این ورقه پلاستیکی کودکان به راحتی می‌توانند سر بخورند و بازی کنند.

بالون آب درست کنید

این یک بازی تابستانی است که مورد علاقه بسیاری است. کافی است چند بادکنک را با آب پر کنید و آنها را به یک میله گره بزنید. سپس بچه‌ها را مرتب کنید و یک عدد میله پلاستیکی به آنها بدهید و از آنها بخواهید دور میله بچرخند و در حال چرخش بادکنک‌ها را بترکانند. یادتان باشد بادکنک‌ها را با آب سرد و گرم پر کنید.

بالون آب


ماهیگیری با یخ

حتی اگر فرزندتان تا به حال ماهیگیری نکرده باشد، می‌تواند این بازی را امتحان کند. میتوانید از هر نوع ظرف قابل انعطافی برای این کار استفاده کنید کافی است مقداری آهن ربا تهیه کنید و آنها را با آب در سینی یخ منجمد کنید. در پایان با چند میله ماهیگیری متصل به آهنربا که در اختیار کودک می‌گذارید، این یخ‌های موجود در ظرف بزرگ را شکار می‌کند.

بازی با اسفنج

اگر به دنبال یک فعالیت گروهی برای بچه‌ها هستید، به این بازی فکر کنید. این بازی نیاز به برنامه ریزی کمی دارد و تنها کافی است دو اسفنج، دو سطل و دو تیم از کودکان فعال را وارد یک رقابت هیجان انگیز کنید. کافی است بچه‌ها را به خط کنید و کودک جلوی اسفنج را با آب پر می‌کند و آن را از بالای سر خود به کودک پشت سری می‌دهد تا به کودک آخر برسد. کودک آخری آب اسفنج را در یک سطل می‌گیرد و آن را به کودک جلویی میرساند و این کار آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا یک تیم سطل آبش را پر کند و برنده شود.

نقاشی دیواری با آب

اگر دنبال یک روش بدون سر و صدا برای سرگرم کردن کودکان در تابستان هستید، این بازی را از دست ندهید. برای این کار فقط چند برس یا غلتک و یک سطل آب نیاز دارید و یک کودک خلاق و مشتاق برای رنگ آمیزی دیوارهای فضای باز. با این کار آنها گرد و غبار را هم از دیوارهای اطراف پاک می‌کنند و در عین حال می‌توانند یک بازی با آب را تجربه کنند.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.