میگرن را با زردچوبه درمان کنید

میگرن را با زردچوبه درمان کنید

نی نی سایت: تا به حال از خوبی‌های زردچوبه زیاد شنیده‌اید؛ ضدسرطان، مفید برای سلامت کبد و قلب، روشن کننده و از بین برنده چروک های پوست و … حتی می‌تواند به درمان فشارخون بالا، دیابت، اسهال، برونشیت کمک کند.
حالا پژوهشگران می‌گویند مصرف زردچوبه می‌تواند تاثیر زیادی بر تسکین میگرن داشته باشد. این ادویه که هزاران سال در هند و بسیاری کشورهای آسیای جنوب شرقی یکی از ادویه‌های اصلی است، در سال‌های اخیر شهرتی جهانی پیدا کرده و خواصش برای سلامت پوست و بدن و همینطور کاهش وزن روشن شده است.
البته زردچوبه در تسکین سردرد هم موثر است؛ از آنجا که کورکومین، ماده فعال زردچوبه، خواص ضدالتهابی دارد و آنتی‌اکسیدانی قوی است.
حالا هم پژوهشگران دانشگاه مینه‌سوتا احتمال می‌دهند ترکیبات ضدالتهابی زردچوبه می‌توانید برای پیشگیری از میگرن مفید باشد؛ اما برای بهره‌گیری از این خاصیت، افراد باید روزی 400 تا 600 میلی‌گرم کورکومین یا 3 قاشق چایخوری از آن مصرف کنند.
قبلا هم مطالعات دانشمندان ایرانی نشان داده بود ترکیب اسیدهای چرب امگا3 و کورکومین می‌تواند تولید فاکتور نکروز تومور پروتئین را کاهش دهد؛ فاکتوری که اعصاب، التهابات عصبی و درد را فعال می‌کند. بنابراین افراد با این ترکیب حملات میگرنی کمتری را تجربه خواهند کرد.
البته محققان توصیه می‌کنند افراد به جای مصرف بی‌رویه زردچوبه که می‌تواند عوارضی چون نفخ، ریفلاکس اسید معده، اسهال و … را در پی داشته باشد، از مکمل کورکومین استفاده کنند که دوز و اندازه‌اش به طور مشخص، تعیین شده است.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.