سیتالوپرام-کیمیدارو 40 م گ/م ل قطره خوراکی صنعتی کیمیدارو

سیتالوپرام-کیمیدارو 40 م گ/م ل قطره خوراکی
نام نام عمومی شکل دارویی نحوه مصرف
citalopram (chimidarou) 40mg/ml oral drop citalopram solution, drops oral 40 mg/1ml solution, drops oral
صاحب پروانه صاحب برند تولید کننده تاریخ اعتبار پروانه
صنعتی کیمیدارو صنعتی کیمیدارو ثبت نشده 1390/11/21
قیمت مصرف کننده هر بسته قیمت واحد gtin irc
ثبت نشده ریال18500 06260182920013 1681132151787382
تعداد در بسته
ثبت نشده

کد atc دارو


n06ab04
nervous system
n
psychoanaleptics
n06
antidepressants
n06a
selective serotonin reuptake inhibitors
n06ab
citalopram
n06ab04


صنعتی کیمیدارو
سيتالوپرام در درمان اختلالات افسردگي به¬ كار می¬‌رود.
1- در صورت وجود بيماري¬‌هاي قلبي يا سكته اخير قلبي، نارسایی كبد، سابقه تشنج و نارسایی شدید كليه با احتياط فراوان تجويز شود. 2- مصرف اين دارو در افراد با سن کمتر از 18 سال توصيه نمی¬‌شود.
1- در صورت وجود بيماري¬‌هاي قلبي يا سكته اخير قلبي، نارسایی كبد، سابقه تشنج و نارسایی شدید كليه با احتياط فراوان تجويز شود. 2- مصرف اين دارو در افراد با سن کمتر از 18 سال توصيه نمی¬‌شود.
مصرف همزمان مهاركنندگان مونوآمين اكسيداز از جمله فورازوليدون، پروكاربازين و سلژيلين با سيتالوپرام می‌تواند عوارض خطرناك و مهلك در پي داشته باشد. بايد بين قطع مصرف يكي از دو دارو و شروع داروي ديگر حداقل 14روز فاصله باشد. مصرف سيتالوپرام با دارو¬‌هاي سروتونرژيك می¬‌تواند باعث بروز سندرم سروتونين و تشديد عوارض شود. سايمتيدين می¬‌تواند متابوليسم سيتالوپرام را كاهش دهد. مصرف سيتالوپرام با كلوزاپين باعث افزایش سطح خوني كلوزاپين مي¬شود و ممکن است خطر بروز حملات تشنجي را افزايش دهد.
1- براي دستيابي به اثر ضدافسردگي دارو ممكن است تا 4 هفته زمان لازم باشد، بنا بر این بيمار نبايد داروي خود را قطع كند. در صورت برطرف شدن علائم بيماري نيز نبايد مصرف دارو را قطع نمود. 2- از قطع مصرف ناگهاني دارو بايد خودداري كرد. 3- به¬ دليل احتمال بروز سرگيجه، اختلال در تصميم‎¬گيري، تفكر و مهارت‎¬هاي حركتي، تا مشخص شدن اثرات دارو هنگام رانندگي يا انجام كار¬‌هايي كه نياز به هوشياري دارند، بايد احتياط نمود. 4- بيماراني كه احتمال اقدام به خودكشي در آن¬ها وجود دارد، نبايد مقادير زياد دارو را به¬ طور يك جا در اختيار داشته باشند.
نام دارو صاحب نام تجاری کشور صاحب امتیاز وضعیت
برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.