10 چیزی که نباید به خانم‌های باردار بگوییم

10 چیزی که نباید به خانم‌های باردار بگوییم

نی نی سایت: از داستان‌های ترسناک زایمان گرفته تا جک‌های بداهه، تقریبا هر حرفی که از دهانتان بیرون می‌آید ممکن است باعث ناراحتی یک خانم باردار شود. مگر اینکه به او بگویید که زیباتر از بیانسه به نظر می‌رسد و امکان ندارد به این زودی‌ها وقت زایمانش باشد! اما اگر نمی‌دانید که چه نباید بگویید، ما به شما این راهنمای به درد بخور را پیشنهاد می‌کنیم تا بدانید که به کسی که در انتظار فرزندش است چه حرف هایی نباید بزنید.



1. اوه، خدای من، وقتی من زایمان کردم…
همین‌جا صبر کنید؛ تعریف کردن چیزهایی مثل به‌هوش آمدن در حین زایمان و حس کردن بریدن بدن مطمئنا نمی‌تواند موضوع خوبی برای مکالمه درباره بارداری مخصوصا با زنی که برای اولین بار باردار شده است، باشد. خانم‌های باردار به اندازه کافی از اینکه بچه تشریف‌فرما می‌شود می‌ترسند، بنابراین جزییات اینکه بارداری شما چقدر مشقت‌بار و دردناک وطولانی بوده است، هیچ کمکی به مادرهای بی‌تجربه نخواهد کرد. خواهشا راجع به اینکه چند بخیه خوردید هم صحبت نکنید. این صحبت‌ها  هم زیر مجموعه حرف‌های بیهوده است. اگر تجربه وضع حمل‌تان جزو 10 چیزی بوده که دیگر هرگز انجامش نخواهید داد، باید یک جوری پنهانش کنید و دروغ مصلحتی بگویید؟ البته که نه، اما این بحث عمیق را برای بعد از زایمان مادر نگه دارید. اگر نمی توانید چیز خوبی هم بگویید،  لطفا بحث را عوض کنید.

2. زایمان خیلی درد دارد، می‌ترسی؟
اگر خانم باردار تجربه زایمان چندین بچه را نداشته باشد، بله شاید بترسد. شاید به لطف داستان‌های ترسناک و بیهوده زایمان، با فکر کردن به این مسئله از ترس عرق ریخته باشد. اگر راهنمایی مفیدی مثل چگونه این روند را کمی راحت‌تر کنیم، برای به اشتراک گذاشتن ندارید، از این خط مکالمه بگذرید.


3: ما همگی امشب به یک رستوران/ کنسرت/جشن و…. عالی می رویم! تو نمی آیی… درسته؟
خانم باردار دیگر سر و سامان گرفته است و قرار است یک خانواده درست کند و این روزها نهایتا ساعت 9 شب به تختش می‌رود. دوست حامله شما شاید نتواند به دورهمی دخترانه بعدی شما بپیوندد چون، اولا ممکن است هر لحظه وقت زایمانش باشد و دوما وقت خوابش با شما فرق دارد. اما به این معنا نیست که نمی‌خواهد که از او دعوت شود. خانم‌های باردار هنوز هم می‌توانند بیرون بروند، برقصند و مانند هر کس دیگری تفریح کنند. گمان نکنید که حالا چون در شکمش نی نی دارد نمی‌خواهد با شما جایی بیاید.


4. مطمئنی که دوقلو نداری؟
شما فکر می‌کنید که با این اظهار نظر خیلی با نمک و خوشمزه می‌شوید، اما تضمین می‌کنیم که نیستید و اولین کسی هم نیستید که با او چنین شوخی می‌کند. بدن زن باردار معمولا سایزش وسعت می‌یابد و اگر شکمش از یک شکم باردار کوچک کمی بزرگتر است نیازی ندارد که به او گوشزد کنید. از آنجایی که در کل چاق شدن در دوران بارداری نرمال و نشان دهنده سلامت جسم است، اما کنار آمدن با این تغییرات بدن از لحاظ احساسی برای بعضی از مادرها  کمی سخت است. پس چیزی را که می‌داند به او یاد آوری نکنید. در شکمش هشت بچه پنهان نشده‌اند. او همینطوری تکنسین اولتراسوند را مجبور به معاینه دوباره می‌کند! کمی به او دلگرمی بدهید. او یک زندگی جدید به این دنیا خواهد آورد و دلیل بزرگ‌تر از این برای تغییرات بدن وجود ندارد.


5. با این لاغری‌ات بارداری؟!
این هم یک روی دیگر از سکه حالت بدن در دوران بارداری است و بله، ممکن است منفی برداشت شود. شاید فکر کنید که شکم مادر باردار به طور حسادت برانگیزی کوچک است، اما شاید او فکر کند که در بارداری‌اش چیزی درست پیش نمی‌رود یا برای اینکه جنین در حال رشد را تغذیه کند به اندازه کافی وزن اضافه نکرده است. واقعیت، هر اشاره‌ای به شکل بدن ممکن است توسط زن باردار منفی برداشت شود. پس از هر مکالمه‌ای که باعث فکر کردن او راجع به کوچک و بزرگی سایزش می‌شود دوری کنید. هر سایزی که هست به او بگویید که چقدر فوق‌العاده شده است.


6. وزنت بعد از بچه اول زود پایین می‌آید، ولی بعد از بچه دوم خیلی طول می‌کشد
شاید زایمان دوم برای شما نبرد سختی بوده است، اما به این معنی نیست که برای او هم همینطور خواهد بود. همه خانم‌های باردار بر سر قبول کردن بدن حامله‌شان مشکل دارند. بی‌شک آن‌ها برای اینکه چیزی که می‌آید شاید نرود، به تذکر اضافه احتیاج ندارند. تصور اینکه قادر نباشد به اندام قبلی‌اش بازگردد افسرده کننده خواهد بود، مخصوصا وقتی هورمون‌هایش در حال تغییر است.


7. بچه‌ات پسر است؟ نمی‌خواهی برای یک دختر هم تلاش کنی؟
شاید شما یکی را به دیگری ترجیح بدهید، اما شاید او مثل شما نباشد. یک زندگی درونش در حال رشد است و او از حمل کردنش هیجان زده است (مگر اینکه سرش را روی شانه‌تان بگذارد و گریه کند و ناامید باشد و در این صورت وظیفه شما این است که در مورد دختر یا پسری که حمل می‌کند هیجان زده باشید.) حرف زدن راجع به بارداری آینده مخصوصا وقتی هنوز این یکی را تمام نکرده است درست نیست.


8. می‌توانی این غذا را بخوری؟
بله، خانم‌های باردار باید عادت‌های غذایی‌شان را تغییر دهند. اما همه چیز هم برایشان ممنوع نیست. اگر کمی پنیر فرانسوی می‌خورد، او را سرزنش نکنید. بیشتر پنیرها پاستوریزه هستند و خوردن آن‌ها برایشان بی‌خطر است. در صورت درخواست آن‌ها برای نظر شما صحبت کنید.  مطمئن باشید که او می‌داند که باید چه چیزی مصرف کند و فرض کنید که او نمی‌خواهد انتخابش توسط شما یا کس دیگری کنترل شود.


9. روی شکمت خردل ریختی!
بدترین چیز است. هیچ چیزی مثل اینکه یک غذای بزرگ دقیقا روی شکم در حال رشدش بریزد، به او حس یک گودال بی‌انتها را نمی‌دهد. به او گوشزد نکنید. او می‌بیند. او هر بار که غذا می‌خورد این را می‌فهمد. در ماه هشتم، هر لباسی که دارد مثل یک تکه دستمال کاغذی می‌شود. اما حداقل بگذارید تصور کند که کس دیگری این موضوع را نفهمیده است.


10. پس همین روز هاست که زایمان کنی، درسته؟
این سوال معمولا به دنبال آن لحظه سکوت بی‌معنی می‌آید که شما می‌فهمید او تنها شش ماه و نیم باردار است. اگر مطمئن نیستید که چه زمانی زایمان می‌کند، کافیست بپرسید که چند وقتش است. تلقین به اینکه او آماده ترکیدن است (کلمه دیگری که هرگز نباید استفاده کنید) به او حس بدی خواهد داد و برای مدتی طولانی به طور پنهانی از شما بیزار می‌شود.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.