تاثیر مستقیم اضطراب و هیجان های مادر باردار بر روی جنین

تاثیر مستقیم اضطراب و هیجان های مادر باردار بر روی جنین

سیمین تاج دهقانی افزود: عدم اطلاع یا اطلاعات نادرست و ناقص در خصوص بارداری و تغییرات آن می تواند موجب بروز هیجان ها و آشفتگی های روانی شود و نیز تغییر خلق (اخلاق)، تغییر اشتها، استفراغ های گاه و بیگاه، تغییر علایق و سلیقه ها و بالاخره ده ها نوع دیگر از این قبیل، هریک می تواند به تنهایی گرفتاری های فراوانی را ایجاد کند.


وی در مورد اختلال های روانی شایع دوران بارداری گفت: ترس و نگرانی به علت تغییرات جسمی و مشکلات مربوط به نقش مادری به خصوص در حاملگی اول که شامل ترس از درد زایمان،ترس از مرگ،پیامد های اقتصادی بارداری وبی کفایتی در اجرای وظیفه مادری وجود دارد.


دهقانی در خصوص افسردگی دوران بارداری بیان کرد: افسردگی دوران بارداری یا پس از زایمان، یکی از مشکلات رایج در میان زنان باردار است که متاسفانه در اغلب موارد تشخیص داده نمی شود.


وی ادامه داد: افسردگی دوران بارداری از همان روزهای ابتدایی بارداری و گاهی هم از ماه سوم به بعد آغاز می شود که نشانه های افسردگی ممکن است همزمان با هم و یا به تدریج بروز کند و نیز شدت و ضعف آنها بستگی به میزان افسردگی و برخورد اطرافیان به ویژه همسر دارد. 


 


 


منبع: باشگاه خبرنگاران

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.