تلاش‌ها برای به رسمیت شناختن بیشتر اسباب‌بازی‌ها

تلاش‌ها برای به رسمیت شناختن بیشتر اسباب‌بازی‌ها

 در یکی از اقدامات اخیر موزه عروسک‌های ملل کارگاه عروسکی حیوانات را با هدف آشنایی کودکان با طبیعت و حیات‌وحش ایران برگزار می‌کند. در این کارگاه، کودکان با ساخت عروسک‌های کاغذی جانوران، قصه‌گویی و ساخت انیمیشن‌ عروسک‌ها با کاراکترهای جانوران ایرانی آشنا می‌شوند.


 

این کارگاه ویژه کودکان 9 تا 12 سال قید شده و بناست کودکان در شش جلسه سه ساعته که در روزهای دوشنبه از پنجم مردادماه تا 9 شهریورماه ادامه خواهد داشت، با این حرفه آشنا شوند.


 


بر این اساس، برپایی این کلاس‌ها از ساعت 10 تا 13 خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از یکم مردادماه برای نام‌نویسی اقدام و جهت آشنایی بیشتر با شماره تلفن 22889401 تماس بگیرند.


 


این در شرایطی است که بناست به زودی نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شود.


 


جشنواره ملی اسباب‌بازی از 12 تا 16 مردادماه با رویکردی فرهنگی برگزار خواهد شد. این جشنواره در پنج بخش اصلی مسابقه، نمایشگاه تولیدات و دست‌آوردهای حوزه اسباب‌بازی، سمینارعلمی، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های جنبی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی کانون تهران برگزار می‌شود.


 


در سال‌های اخیر برگزاری جشنواره‌های اسباب‌بازی ویژه کودکان و نوجوانان رونق زیادی پیدا کرده و مورد توجه ویژه خانواده‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های عرضه‌کننده کالا و خدمات در حوزه کودک قرار گرفته‌ است. در حالی که رویکرد بسیاری از آن‌ها تجاری است.


 


برگزاری مسابقه بین طراحان و تولید‌کنندگان اسباب‌بازی در دو بخش جداگانه، برپایی نمایشگاه‌ ویژه طراحان، فروشندگان، تولیدکنندگان و بازرگانان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نهادهای مردمی، نمایشگاه عروسک‌های بومی و محلی، نمایشگاه دست‌آوردهای کانون در حوزه اسباب‌بازی و طرح‌های منتخب اسباب‌بازی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.


 


برگزاری همایش‌ با موضوع «طراحی، تولید، اقتصاد و کارآفرینی در توسعه صنعت اسباب‌بازی» و کارگاه‌های علمی و برنامه‌های جنبی مانند مراسم گشایش و رونمایی از تولیدات جدید کانون، برگزاری کارگاه‌های آموزش ساخت اسباب بازی برای کودکان، آیین پایانی و قدردانی از برترین‌ها، برگزاری جشن بزرگ عروسک‌ها و برپایی بازارچه فروش عروسک‌های دست‌ساز برای کودکان بخش دیگری از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.


 


مخاطب این جشنواره عمومی است و همه کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها و مربیان‌شان می‌توانند از ۱۲ تا ۱۶مرداد از برنامه‌های نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی استفاده کنند.


 


 


 


 


منبع: ایسنا

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.