آلترنوژست Altrenogest

 

لترنوژست  نام یک پروژسترون سنتتیک است که تنها کاربرد دامپزشکی دارد و آن را با نام تجاری Regu-Mate نیز می شناسند. نام شیمیایی آن 17α-allyl-17ß-hydroxyestra-4,9,11-trien-3-one می باشد. این پروژسترون، با فرمول مولکولی آن  C21H26O2 ، دارای وزن مولکولی310.43 است.

این داروی گران قیمت، محلولی زرد رنگ و روغنی می باشد ، که برای تجویز خوراکی در بطری های 150،250، 300 و 1000 میلی لیتری موجود است. و باید در دمای اتاق(25 درجه سانتیگراد) نگهداری شود.

Altrenogest 19,19,20,21,21-d5 |  (17β)-17-Hydroxy-17-(2-propen-1-yl)estra-4,9,11-trien-3-one-d5;  (17β)-17-Hydroxy-17-(2-propenyl)estra-4,9,11-trien-3-one-d5;  17α-Allyl-17-hydroxyestra-4,9,11-trien-3-one-d5; A 35957-d5;  Allyltrenbolone-d5; DRC 6246-d5; R ...

موارد مصرف  این دارو برای سرکوب استروس در مادیان ها بکار میرود که کاربردهای آن عبارتند از:

– ایجاد سیکل های منظم به دنبال آنستروس زمستانی .

– مدیریت مادیان هایی که استروس طولانی مدت از خود بروز می دهند.

– زاد و ولد زمان بندی شده در مادیان ها در خلال فصل زاد و ولد فیزیولوژیک.

 دزاژ این دارو در دز 044/0میلیگرم برکیلوگرم مصرف می شود که بصورت خوراکی (به طور مستقیم و با کمک سرنگ به داخل دهان مادیان و یا مخلوط با غذا) برای 10 روز متوالی و تنها توسط دامپزشک تجویز می شود.(6 میلی گرم به ازای هر 50 کیلوگرم وزن بدن از محلول خوراکی 22/0%)

موارد منع مصرف

در مادیان هایی که سابقه التهاب قبلی رحم(مثل اندومتریت حاد، تحت حاد یا مزمن) یا آلرژی به دارو را داشته باشند نباید مصرف شود. درمان با هورمون های پروژسترونی طبیعی یا صناعی عفونت های رحمی را تشدید می کند.

عوارض جانبی   در دوز تعیین شده و نرمال بندرت عوارض جانبی مشاهده می شود. تغییرات خفیف در سطوح کلسیم، پتاسیم و آنزیم های کبدی ممکن است دیده شود. در صورت مشاهدۀ نشانه های شوک آنافیلا کتیک (ناشی از داشتن آلرژی به دارو) که با تورم صورت، کهیر، اسهال ، شوک، تشنج، مخاطات رنگ پریده و سردی اندامهای انتهایی بدن همراه است، سریعاً باید اقدامات درمانی صورت گیرد.

تداخلات دارویی  ممکن است با ریفامپین تداخل داشته باشد. ضمناً قبل از مصرف آلترنوژست باید دامپزشک معالج را از مصرف هرگونه داروی دیگر، مطلع نمود.

Where to buy Altrenogest for sale

زمان پرهیز از مصرف فراورده های حیوانی

گوشت: 21روز

شیر: در حیواناتی که شیر به مصرف انسان میرسد، اجازه مصرف وجود ندارد.

احتیاطات در انسان آلترنوژست از طریق پوست جذب می شود لذا از تماس مستقیم آن با پوست باید خودداری شود. استفاده از دستکش در هنگام مصرف ضروری است و در صورت آغشته شدن دارو با پوست باید سریعاً موضع را با آب و صابون شست. به هنگام تماس با چشم نیز بایستی به سرعت چشم را با آب شست و درمان دارویی را مدنظر داد.

افراد زیر نباید با دارو تماس داشته باشند:

1-    خانمهای باردار.

2-    افراد مبتلا به سرطانهای وابسته به استروژن نظیر سرطانهای رحم.

3-    افراد مبتلا به سرطان سینه.

4-    افراد مبتلا به بیماریهای مغزی – عروقی یا بیماری عروق کرونر.

5-    افراد مبتلا به ترومبو فلبیت یا اختلال ترومبوآمبولیک یا دارای سابقۀ ابتلا به این اختلالات.

6-     افراد دچار ناراحتی های کبدی.

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.