مهمانی رفتن با آداب تندرستی؛ هوای بچه‌ها را داشته باشید!

مهمانی رفتن با آداب تندرستی؛ هوای بچه‌ها را داشته باشید!

نی‌نی سایت: بدون شک تعطیلات آخر هفته یکی از بهترین فرصت‌ها برای سر زدن به اعضای فامیل و دوستان و آشنایان است و گاهی پیش می‌آید که در طول هفته به چند مهمانی مختلف دعوت می‌شویم. آیا می‌دانستید مهمانی رفتن هم آداب خاص خودش را دارد؟ اصلا تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که باردار بودن یا بچه داشتن شرایط ویژه‌ای است که در مهمانی‌ها باید به آن توجه داشته باشید؟ اگر قرار باشد به یک مهمانی رسمی دعوت شویم باید چطور رفتار کنیم و یا اینکه در مهمانی‌های خودمانی تر باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این پرسش‌ها برسید. در این مقاله به بررسی زوایای مختلف آداب مهمانی رفتن به شیوه تندرستی می‌پردازیم.


سرزده نروید
پیش از آنکه به قصد مهمانی رفتن از خانه خارج شوید با میزبان تلفنی هماهنگ کنید و از حضور میزبان و آمادگی‌اش برای پذیرایی مطمئن شوید. شاید آنها مهمان‌های زیادی داشته داشته باشند و موقع پذیرایی از شما دچار دردسر شوند.


سر وقت بروید
بعد از اینکه قرار مهمانی را گذاشتید نباید دیر یا زودتر از زمان مورد نظر به خانه میزبان بروید چون میزبان برای پذیرایی از شما برنامه‌ریزی داشته و زود رفتن یا تأخیر شما ممکن است برنامه آنها را به هم بریزد.


حواستان به آداب غذاخوردن باشد
یکی از نکات کلیدی هنگام دید و بازدیدهایی که با سرو شام یا ناهار همراه است، رعایت آداب غذا خوردن است. در واقع غذا خوردن حتی در یک میهمانی ساده، معیار بسیار مهمی برای قضاوت در رابطه با شخصیت فردی و اجتماعی افراد به حساب می‌آید. فرض کنید وارد یک مهمانی شده‌اید. به طور معمول در مرحله اول و قبل از سرو شام با شیرینی، میوه، چای یا شربت پذیرایی می‌شوید. بعد از پشت سر گذاشتن غول این مرحله نوبت به سرو شام می‌رسد. در این شرایط رفتارتان باید کنترل شده و اصولی باشد تا فرد محترمی لقب بگیرید!



 


گرسنه وارد نشوید
بهتر است خیلی گرسنه وارد میهمانی نشوید تا بتوانید جلوی ولع بیش از حدتان را بگیرید. به جای آنکه از صبح تا شب گرسنه بمانید و دلتان را برای خوردن یک شام مفصل صابون بزنید، می‌توانید یک ساعت قبل از رفتن، یک تخم مرغ آب‌پز یا یک عدد میوه بخورید که جلوی اشتهای کاذبتان گرفته شود. البته باید مراقب شیرینی و شربت قبل از شام هم باشید و کالری آنها را در نظر بگیرید؛ به ویژه اگر به دلیل اضافه وزنتان رژیم دارید و یا دچار بیماری دیابت هستید. این موضوع برای بچه‌هایتان هم اهمیت زیادی دارد تا سر میز یا سفره رفتار مودبانه‌ای داشته باشند.


هول زدن ممنوع
به گفته متخصصان، شخصیت، نمود بیرونی عقاید و افکار انسانهاست و در واقع مجموعه رفتارهای کوچک و بزرگ شخصیت افراد را شکل می‌دهد. شما با این رفتارها می‌توانید حدس بزنید که فرد در چه شرایطی تربیت شده و در چه جایگاه اجتماعی قرار دارد. اولین گام برای پیشگیری از رفتارهای نابهنجار در مهمانی‌ها این است که بلافاصله بعد از دعوت صاحبخانه به سمت میز نروید و بعد از رسیدن سر میز رفتارتان را کنترل کنید. بعد از تعارف میزبان، اول با دقت به همه غذاها نگاه کنید تا چشمتان سیر شود و در مرحله بعد از بین غذاهای موجود یکی را انتخاب کنید. اگر از بین غذاهای متنوع نمی‌توانید تعداد محدودی را انتخاب کنید، هول نزنید و بشقابتان را از غذاهای مختلف پر نکنید. بهتر است سراغ غذایی بروید که بیشتر از همه دوستش دارید و به هر رستورانی که می‌روید همان را سفارش می‌دهید.


دقت به کالری غذاها و نوشیدنی‌ها
سعی کنید آب خنک را جایگزین شربت‌ها و نوشابه‌ها کنید و در خوردن نوشابه‌های هم رژیمی زیاده‌روی نکنید چرا که این نوشیدنی‌های بدون قند دشمن شماره یک کلیه و کبد محسوب می‌شوند. در این بین مراقب کالری غذاها باشید. به عنوان مثال شامل 8 تا 12 قاشق باقالی پلو به همراه دو تکه گوشت متوسط فاقد چربی حدود 200 کالری، 8 تا 12 قاشق زرشک پلو و نصف سینه مرغ حدود 500 کالری، 8 تا 12 قاشق پلو و یک کاسه کوچک ماست خوری خورشت فسنجان 750 کالری، یک سیخ کباب کوبیده و 6 قاشق پلو حدود 500 کالری، 5/2 کفگیر ماکارونی 400 کالری و 5 قاشق الویه همراه با یک کف دست نان تقریبا 500 کالری دارد. از بین دسرها نیز باید برای هر 100 گرم ژله، کرم کارامل و کیک به ترتیب 60، 400 و 350 کالری را در نظر بگیرید.


آداب مهمانی‌های رسمی
یکی از مهمترین آداب غذاخوردن در مهمانی‌ها به ویژه مهمانی‌های رسمی این است که آرام و با حوصله غذا بخورید چرا که تندتند غذا خوردن این حس را به اطرافیان منتقل می‌کند که شما فرد پرخور و  به اصطلاح بی‌کلاسی هستید. هنگام صرف غذا روی بشقاب خم نشوید و صورت خود را به سمت غذا نبرید بلکه غذا را با قاشق و چنگال به سمت دهان‌تان بیاورید. همچنین سعی کنید قاشق یا چنگال به دندان‌های‌تان نخورد و صدا ندهد و برای خارج کردن استخوان غذا  از قاشق و یا چنگال کمک بگیرید (نه با دست) و آن را گوشه بشقاب‌تان قرار دهید. پیش از نوشیدن مایعات هم دهانتان را با دستمال پاک کنید تا جای لک چربی روی لیوان شما باقی نماند. یادتان باشد نیازی نیست بشقابتان را پر از غذا کنید چون اگر سیر نشدید می‌توانید برگردید و دوباره غذا بکشید اما در هیچ شرایطی باقیمانده غذای مهمانی را به خانه نیاورید.


گپ آری جنگ نه
وقتی در مهمانی دور هم نشسته‌اید احتمال اینکه بحث‌های متنوعی درباره مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، شخصی و… مطرح شود، زیاد است. فراموش نکنید که شما مهمان هستید و مجلس مهمانی جای بحث و جدل نیست. به یک گپ خودمانی بسنده کنید و مجلس مهمانی را به میدان جنگ تبدیل نکنید. از این فرصت برای تازه کردن دیدار‌ها و لذت بردن از مصاحبت یکدیگر استفاده کنید تا بحث‌های خسته کننده و بی نتیجه.


به میزبان کمک کنید
خوشبختانه بیشتر خانم‌های ایرانی کمک کردن به میزبان را خوب بلدند؛ موقع چیدن میز غذا، مرتب کردن آشپزخانه بعد از صرف غذا و شست‌وشو و خشک کردن ظروف. با این کار نه تنها به میزبان کمک می‌کنید بلکه فرصتی پیدا می‌کنید تا رابطه‌تان را هم صمیمی‌تر کنید و نکات آشپزی و خانه‌داری جدیدی هم یاد بگیرید.


حواستان به بچه‌ باشد
اگر بچه‌ بازیگوش و کنجکاوی دارید که مدام می‌خواهد از همه چیز سر در بیاورد و از در و دیوار بالا برود، حتما هوایش را داشته باشید. والدینی که فرزند نوپا دارند، نباید فرزندانشان را به مهمانی‌هایی که مناسب کودکان نیست، ببرند. بچه‌ها در خانه و در اتاق خود آرامش بیشتری دارند و بهتر است آنها را به شخص مطمئنی سپرد. در صورتی که مجبور شدید کودکتان را همراه خودتان ببرید، باید وسایل سرگرمی او را نیز همراه داشته باشید و در مهمانی زمانی را به کودک اختصاص دهید و او را با اسباب‌بازی‌هایش سرگرم کنید. پرت کردن حواس کودک هم می‌تواند موثر باشد تا کاری که خطرناک است را انجام ندهد.


به فکر هدیه باشید
اگر برای اولین بار است که به خانه میزبان می‌روید یا اتفاق خوشایندی برای خود میزبان افتاده مثلا بچه‌دار شده یا خانه جدیدی خریده است، باید به فکر خرید هدیه مناسبی باشید چون این رسم ادب و احترام است. البته نوع هدیه به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از یک گلدان آپارتمانی گرفته تا یک جعبه شیرینی یا شکلات و … همه انتخاب‌های خوبی به حساب می‌آیند.


حواستان به ساعت باشد
قرار نیست که تا دیروقت مزاحم میزبان شوید. عید دیدنی اگر به صرف ناهار یا شام باشد 2 تا 3 ساعت کافی است مگر در شرایطی که با میزبان بسیار صمیمی باشید و او از شما بخواهد وقت بیشتری با هم بگذرانید.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.