مراقبت از مادران باردار تا 60 روز پس از زایمان

مراقبت از مادران باردار تا 60 روز پس از زایمان

نی نی سایت: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای افزایش مراقبت از مادران باردار در کشور گفت: هر مادر باردار یک متولی سلامت در دوران بارداری و تا 60 روز پس از زایمان خواهد داشت و تمام این مراقبت‌ها برعهده ماما خواهد بود.


دکتر محمداسماعیل مطلق با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت کاهش مرگ و میر مادران باردار در کشور، گفت: به دنبال انجام این مراقبت‌ها، اخیرا میزان مرگ و میر مادران باردار در کشور به 21 در صد هزار تولد زنده کاهش یافته است و سازمان جهانی بهداشت نیز این مبحث را تایید کرده است.


وی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش مراقبت‌ها از مادران باردار و بازدید از مراکز مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه تاکید ویژه‌ای روی آموزش‌های قبل و پس از ازدواج داریم.


مطلق به طرح مراقبت از مادران باردار و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: این طرح در دو استان البرز و خوزستان به اجرای آزمایشی گذاشته شده است. بر اساس این طرح تمام اطلاعات مادر مربوطه تحت نظر یک ماما قرار می‌گیرد و مراقبت‌های مربوطه برای وی انجام می‌شود.


مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: در این طرح اگر مادر بارداری در گروه افراد پرخطر باشد، مراقبت‌های لازم برای وی انجام می‌شود و نوع بیمارستان نیز برای زایمان وی مشخص می‌شود. در صورت موفقیت این طرح در دو استان مذکور در سال 92 و با اجرای برنامه پزشک خانواده به سراسر کشور گسترش می‌یابد.


منبع: ایسنا


 

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.