متاپروترنول م ل/05م گ آمپول METAPROTERNOL SULFATE 0.5MG/1ML AMP

نام نام عمومی شکل دارویی نحوه مصرف
metaproternol sulfate 0.5mg/1ml amp metaproterenol sulfate injection parenteral 0.5 mg/1ml injection parenteral
صاحب پروانه نام عمومی شکل دارویی تاریخ اعتبار پروانه
داروسازی تولید دارو داروسازی تولید دارو ثبت نشده ثبت نشده
قیمت مصرف کننده هر بسته قیمت واحد gtin irc
ثبت نشده ثبت نشده ثبت نشده 1154473212725408
تعداد در بسته
ثبت نشده

کد atc دارو


r03cb03
respiratory system
r
drugs for obstructive airway diseases
r03
adrenergics for systemic use
r03c
non-selective beta-adrenoreceptor agonists
r03cb
orciprenaline
r03cb03


داروسازی تولید دارو
متاپروترونول در درمان علامتي آسم نایژه‌اي، اسپاسم نایژه‌اي برگشت‎پذير كه همراه با التهاب نايژه‎‌ها می‌باشد و نيز آمفيزم ريوي، برونشكتازي و ساير بيماري‌هاي ريوي انسدادي برگشت‎پذير مصرف می‌شود.
1- در مبتلايان به اختلالات تشنجي با احتياط فراوان مصرف شود. 2- مصرف مقادير بیش‌ازحد دارو، به‌ویژه در افرادي كه زمينه اختلالات ريتم قلب دارند و يا ديورتيك و گليكوزيد‌هاي ديژيتال استفاده مي‎نمايند،‌ ممكن است موجب كاهش پتاسيم خون گردد.
1- در مبتلايان به اختلالات تشنجي با احتياط فراوان مصرف شود. 2- مصرف مقادير بیش‌ازحد دارو، به‌ویژه در افرادي كه زمينه اختلالات ريتم قلب دارند و يا ديورتيك و گليكوزيد‌هاي ديژيتال استفاده مي‎نمايند،‌ ممكن است موجب كاهش پتاسيم خون گردد.
چنانچه متاپروترنول با مقادير زياد، قبل و يا در مدت كوتاهي پس از بيهوشي با بیهوش کننده های استنشاقی تجويز گردد، خطر بروز آريتمي شديد بطني را بالا می‌برد. تركيبات ضدافسردگي سه¬حلقه¬اي اثرات متاپروترنول را بر روي سيستم عروقي تقويت می‌کنند. تجويز همزمان مسدد‌هاي گيرنده‎ بتا آدرنرژيك، علاوه بر مهار متقابل اثرات درماني دو گروه داروئي، موجب ضديت با اثر گشادكنندگي نایژه‌اي متاپروترنول می‌شود. تجويز توأم دارو با محرك‎‌هاي cns موجب تحريك اضافي cns و افزايش اثرات جانبي اين دارو‌ها می‌گردد. استفاده همزمان از گليكوزيد‌هاي قلبي و لوودوپا نيز خطر آريتمي قلبي را افزايش مي¬دهد. متاپروترنول اثرات ضد آنژین نيترات‎‌ها را كم می‌کند. تجويز توأم ريتودرين و ساير مقلد‌هاي سمپاتيك با اين دارو، اثرات درماني و عوارض جانبي هر دو گروه را زياد می‌کند. هورمون‌هاي تيروئيدي نيز اثر تداخلي متقابل با متاپروترنول دارند. اثرات گزانتين‎‌ها در صورت مصرف همزمان با اين دارو، بر cns تشديد شده و آثار سمي اضافي بروز مي¬نمايد.
نام دارو صاحب نام تجاری کشور صاحب امتیاز وضعیت
برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.