ماده غذایی که برای کودکان زیر یک سال ممنوع است!

ماده غذایی که برای کودکان زیر یک سال ممنوع است!

 برلیانت بزرگمهر،متخصص تغذیهگفت: شیر خوار پس از 6 ماهگی بهتر است از غذاهای کمکی استفاده کند در این میان سوپ‌هایی که مرغ، گوشت و انواع سبزیجات در آن‌ها وجود دارد نسبت به سایر غذاها نوزادان سودمند‌تر است. 

وی افزود: غذای نوزاد ابتدا به صورت له شده  به وی داده شود سپس می توانند از غذای خانواده استفاده نمایند انواع پلوهای حاوی سبزی را نیز می توان به همراه گوشت و مرغ به نوزاد داد. 

این متخصص تغذیه با اشاره به استفاده از سبزیجات تازه و آب لیمو ترش برای نوزاد اظهار داشت: می توان پس از آنکه نوزاد بزرگتر شد و معده وی توان مصرف لیمو ترش را داشت از این ماده غذایی برای وی استفاده کنند. 

بزرگمهر، ادامه داد: بهتر است به نوزاد ابتدا غذا‌های ساده داد و نباید از همان ابتدا از غذاهای سرخ کردنی برای نوزاد استفاده کرد. 


وی با اشاره به ممنوعیت‌های غذایی نوزادان بیان کرد: سفیده تخم‌مرغ را به دلیل آنکه برای نوزاد حساسیت ایجاد می کند نباید تا قبل از 1 سالگی بر وی داد.   

همچنین پس از 6 سالگی می توان ابتدا میوه‌ها و سبزیجات را به صورت آب میوه و پوره به نوزاد داد سپس برای وی از میوه و سبزیجات استفاده نمود.


 


 


 


منبع : باشگاه خبرنگاران
  

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.