فواید یک اسید حیاتی برای زنان باردار

فواید یک اسید حیاتی برای زنان باردار

 فاطمه بهادری،‌متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: اسید فولیک به تمام خانم های باردار به منظور جلوگیری از ابتلای کودک به اشکالات عصبی و بیماری های قلبی، عروقی تجویز می شود. 


 

وی با اشاره به میزان مصرف اسید فولیک برای خانم های باردار افزود: به خانم های بارداری که به بیماری کم خونی مبتلا هستند 2 تا 4 میلی گرم اسید فولیک تجویز می شود هر چند زمان مناسب برای تجویز این قرص 1 تا 3 ماه قبل از بارداری است. 

 

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: در طول دوران بارداری باید از اسید فولیک استفاده کرد هر چند در 3 ماهه اول بارداری خانم های باردار داده می شود از ماه چهارم به بعد به دلیل مصرف ویتامین توسط آنها و وجود اسید فولیک کافی در ویتامین این قرص برای آنها تجویز نمی شود. 

 

بهادری با اشاره به مزایای استفاده از اسید فولیک برای مادران باردار تصریح کرد: مصرف اسید فولیک برای مادران باردار سبب می شود تا از ابتلای آنها به کم خونی و فقر آن که در طول بارداری برای آنها به وجود می آید جلوگیری گند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.