غربالگری اختلالات بیش فعالی در مهدهای کودک اجرا می شود

غربالگری اختلالات بیش فعالی در مهدهای کودک اجرا می شود

 به از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهزیستی، « آرزو ذکائی فر» افزود: این طرح در راستای تامین سلامت روان کودکان پیش از ورود به مدرسه از سال آینده اجرایی می شود.



مدیرکل دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: نقص توجه نوعی از اختلالات بیش فعالی است که به عنوان شایع ترین اختلالات رفتاری در دوره کودکی بشمار می آید و به طور تقریبی 3 تا 5 درصد از کودکان به آن مبتلا هستند.

ذکائی فربا بیان اینکه این اختلال دردوران کودکی همراه با پرتحرکی، بی توجهی و رفتارهای ناگهانی بروز پیدا می کند، افزود: سازمان بهزیستی کشور درصدد است با اجرای طرح غربالگری اختلالات ناشی از بیش فعالی سلامت روان کودکان را پیش از ورود به مدرسه تامین کند تا دچار مشکلات یادگیری نشوند.

وی گفت: بدون درمان تنها یک سوم تا نصف کودکان دچار ADHD می توانند با علائم خود در زندگی سازگار و منطبق باشند و بقیه مستعد بروز مشکلات ثانویه خواهند بود.

مدیرکل دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: این طرح سال آینده در فاز نخست در تهران فراگیر می شود؛ به طوری که کودکان 5 تا 6 سال در مهدهای کودک معاینه و در صورت تشخیص برای درمان آنها اقدام خواهد شد.


 


 


منبع : ایرنا

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.