علایم آغاز فرآیند زایمان

علایم آغاز فرآیند زایمان

 ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره دلایل خونریزی‌های دوران بارداری در سه ماهه دوم و سوم، اظهار داشت: دلایل خونریزی در سه ماهه دوم و سوم بارداری، جفت سرراهی یا جدا شدن زودرس جفت است.


 

وی افزود: جدا شدن زودرس جفت به ویژه در اواخر بارداری با درد و خونریزی همراه است.


 


*چه موقع باید به متخصص مراجعه کرد


 


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خونریزی بر اثر جفت سر راهی روشن است و باید به پزشک متخصص مراجعه شود. همچنین زنانی که با جفت سر راهی مواجه می‌شوند ممکن است نیاز به سزارین داشته باشند.


 


*ترشحات خون‌آلود در اواخر بارداری نشان دهنده آغاز پروسه زایمان


 


رئیس انجمن علمی مامایی ایران تصریح کرد: گاهی ممکن است اواخر بارداری و حوالی تاریخ تخمینی زایمان، ترشحات خون‌آلود دیده شود. این ترشحات نشان‌دهنده آغاز پروسه زایمان است.


 


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: زایمان مقطعی نیست که لحظه‌ای اتفاق بیفتد، حدود یک هفته قبل از زایمان تغییراتی ایجاد می‌شود که با دفع ترشحات خون‌آلود خود را نشان می‌دهد و به آن نشانه‌های زایمان می‌گویند. این علامت خطر نیست و نشان‌دهنده قریب‌الوقوع بودن زایمان است به شرطی که خونریزی زیاد نباشد.


 


*مراقبت چسبندگی جفت باشید


 


خداکرمی گفت: اگر فردی با وجود جفت سرراهی سابقه سزارین قبلی داشته باشد، در معرض خطر بیشتری است زیرا ممکن است جفت به محل زخم و برش قبلی سزارین بچسبد و پدیده خطرناکی به نام چسبندگی جفت ایجاد کند.


 


وی افزود: این موضوع می‌تواند منجر به خونریزی شدید، از دست دادن رحم یا حتی مرگ مادر شود.


 


*لزوم شرکت در کلاس‌های پیش از بارداری


 


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: لروم شرکت در کلاس‌های پیش از زایمان و تحت نظر بودن مادر می‌تواند موجب بارداری سالم و زایمان بی‌خطر شود.


 


 


 


 


منبع: فارس نیوز

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.