سوئیت‌های مستقل برای زایمان طبیعی ایجاد می‌شود

سوئیت‌های مستقل برای زایمان طبیعی ایجاد می‌شود

 دکتر محمد آقاجانی یکی از برنامه مهم معاونت درمان در سال94 را بهسازی بلوک‌های زایمانی اعلام کرد و گفت: 366بلوک زایمانی در دستور کار بهسازی و توسعه است. در قالب این بلوک‌های زایمانی، در برنامه‌ای جدید و مدرن، هزار واحد مستقل زایمانی در این بلوک‌ها برای حفظ حریم خصوصی مادران، ایجاد خواهد شد.



 


 




او در توضیح واحدهای مستقل زایمانی گفت: کل مراحل زایمان در یک سوئیت سپری می‌شود. چون معمولا حین مراحل زایمان، مادر فضاهای مختلفی را در مراحل مختلف زایمان تجربه می‌کند. قبل از زایمان، حین زایمان و بعد از زایمان ولی در این مدل، همه خدمات به مادر از ابتدا تا انتها، در یک سوئیت مستقل همراه با سرویس بهداشتی مستقل و حفظ حریم خصوصی و حتی امکان حضور همسر در کنارش فراهم می‌شود که این یکی از اصول مترقی برای زایمان طبیعی است.


 




 


 




دکتر آقاجانی با اعلام اینکه بلوک‌های زایمان هم در زایشگاه‌ها هستند و هم بیمارستان‌های عمومی، تأکید کرد: اجرای این طرح همه بیمارستان‌هایی که زایمان طبیعی انجام می‌دهند را شامل می‌شود.


 




 


 




وزارت بهداشت در برنامه ترویج زایمان طبیعی، از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، ۵ اقدام بزرگ انجام داده است. رایگان شدن زایمان طبیعی، ترویج زایمان بی‌درد، آموزش مادران، پرداخت تشویقی به متخصصین زنان و ماماها برای انجام زایمان طبیعی ازجمله این برنامه‌هاست.


 



 


 


 


 


 


منبع: همشهری آنلاین


برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.