رفقای جذاب بی ام و 2002؛ رقابتی با طعم نوستالژی دهه 60

رفقای جذاب بی ام و 2002؛ رقابتی با طعم نوستالژی دهه 60

یکی از شگفت انگیزترین خودروهایی که تاکنون در ایران عرضه شده است ، خودروی بی ام و 2002 است. این خودرو به عنوان خودروی موردعلاقه دهه شصتیها شناخته شده که ساختاری اسپرت و جوانپسند دارد.


بی ام و 2002 از آن دست خودروهایی است که جوانان دهه 60 با شنیدن نام آن یاد و خاطراتشان زنده میشود. این خودرو متعلق به شرکتی است که با تولید و ساخت خودروهایی بی نظیر و کاربردی، همچنان در عرصه خودروسازی با افتخارات بسیاری پابرجا مانده است.


تاریخچه خودرو های بی ام و 2002


در سال 1976 کمپانی بزرگ بی ام و تصمیم گرفت خودروی بسیار شگفتانگیز خود را با نام بی ام و 2002 وارد بازار نماید. این خودروی آلمانی پس از یک سال توانست در حجم بسیار زیادی تولید شود. ظاهر زیبای خودرو ، ساختار اسپرت و شیک آن ، قابلیتهای شگفتانگیز که این خودرو برای سرعتهای بالا و شتابهای زیاد داشت ، باعث شد به سرعت علاقه مندان زیادی را به خود جذب نماید. این خودرو یکی از قدرتمندترین خودروهای کورس رقابت مسابقات اتومبیلرانی با شتاب بالا در جهان است که در طول تاریخ همواره توانسته  حرفی برای گفتن داشته باشد.


همانند تمام خودروهای که وارد بازار می شوند ، این خودرو نیز سیر تکاملی خود را طی نموده است. سه دوره تغییرات متوالی باعث شده است که همواره تغییرات اعمال شده در داشبورد بی ام و 2002 ، شیشه های جلو و سپرهای آن زبانزد خاص و عام باشد. در طی تغییرات سه مرحلهای بی ام و 2002 همواره کیفیت قطعات، امکانات خودرو و ویژگیهای ظاهری آن بهبود یافته و همین مساله باعث شده که طرفداران بی ام و 2002 همچنان عاشق این خودرو بمانند.


سری سوم این خودرو در سال 1975 روانه بازار شد. بی ام و 2002 سری سوم موتورهای بسیار پر قدرتی داشت و بهدلیل مصرف سوخت پایین همواره بدون رقیب مانده است.



معرفی رفقای جذاب بی ام و 2002


طبق تحقیقات انجام شده در میان خودروهای هم تراز بی ام و 2002 سری سوم میتوان اسم چند رفیق بسیار قدرتمند را مشاهده کرد که هر کدام به دلیل قابلیتهای منحصربهفردی که دارند، توانسته‎اند علاقمندان زیادی را به خود جذب کنند. این خودروهای لوکس را در زیر برای شما لیست کردهایم:


جگوار XE 2018 رفیق شفیق بی ام وی 2002 است که توسط کمپانی جگوار طراحی شده است. این خودرو مجهز به موتورهای کم حجمی است که به سیستم توربوشارژ مجهز میباشند و با استفاده از قدرت موتورهای 4 سیلندری 2 لیتری خود 240 اسببخار و با موتورهای 3 لیتری خود 380 اسب بخار تولید میکند. این خودرو به دلیل قیمت مناسب و رقابتی خود توانسته است جایگاه ویژهای را به خود اختصاص دهد.


لکسوس IS مدل 2018 نیز یکی دیگر از رفقای بی ام و است موتوری 4 سیلندری 2 لیتری دارد که با سیستم توربوشارژ توانایی تولید قدرت 241 اسب بخار را داراست .


مزدا 6 مدل 2018 و مرسدس کلاس C مدل 2018 و ولوو S60 مدل 2018 از دیگر رفقای بی ام و 2002 هستند که در نوع خود خودروهای پر قدرت ، سبک و کم مصرفی می باشند.


خرید و فروش خودرو های بی ام و 2002


در خرید خودرو های بی ام و 2002 اسپرت، اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد، پوسیدگی این خودروهای قدیمی است.البته منظور نسخههای قدیمیتر بی ام و 2002 است نه سری سوم آن که قطعا قابلیتهای شگفتانگیزی دارد. پیش از خرید، بدنه ماشین را از نظر پوسیدگی به طور کامل بررسی کنید. تصادفی بودن برخی از این خودروها ممکن است به جلو و عقب آنها آسیب رسانده باشد، که توجه به این موضوع شما را درخرید یک خودروی اسپرت فوق العاده کمک میکند.


از لحاظ مشکلات فنی، در داخل ایران هیچ نگرانی وجود ندارد، رفع هرگونه نقص در قطعات داخلی با تعویض آنها با قطعات نو امکانپذیر است.


قیمت خودروهای بی ام و 2002


بی ام و 2002 به عنوان یک خودروی شخصی، که بههیچ عنوان مناسب برای رفتن به محل کار و مسافرت نمی باشند؛ شناخته شدهاند. از این رو هزینهای که بابت خرید این خودرو پرداخت میشود، قطعا موضوع و مسئله مهمی است.


به علت قدیمی بودن این خودروها قیمت ثابتی برای آنها وجود ندارد. خودروهای بی ام و 2002 با توجه به میزان کیلومتری که کار کردهاند و یا فابریک بودن قطعات آن قیمتگذاری میشوند.


و ممکن است بعضی از افراد با خرید قطعات گران‌قیمت، قیمت خودروی بی ام و 2002 خود را به سقف برسانند. در سالهای اخیر قیمت این خودرو به‎طور میانگین بین 40 تا 60 میلیون بوده اما امسال این مبلغ به دلیل نوسانات شدید قیمتها ثابت نمانده است.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.