دیابت،‌ فشار خون، صرع سه بیماری شایع دوران بارداری

دیابت،‌ فشار خون، صرع سه بیماری شایع دوران بارداری

 اشرف آل یاسین، رئیس بخش زنان و زایمان و نازایی بیمارستان شریعتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بیماران قلبی در صورتیکه باردار شوند حاملگی پرخطر را تجربه خواهد کرد و اینگونه بیماران به دلیل آنکه ناراحتی قلبی آنها در مراحل پیشرفته قرار دارد در انتهای بارداری با خطر مرگ نیز مواجه هستند.




وی افزود: در خصوص دیابت نیز بسته به مرحله آن، این بیماری نیز می‌تواند در لیست بیماری‌های پرخطر دوران بارداری قرار بگیرد، همچنین ابتلا مادر باردار به فشار خون نیز مادر و بچه را در معرض خطر قرار می‌دهد.




رئیس بخش زنان و زایمان و نازایی بیمارستان شریعتی با اشاره به بیماری لوپوس به عنوان بیماری پرخطر دوران بارداری اظهار داشت: بهترین راه حل برای افراد مبتلا به لوپوس به خاطر آنکه فرزند با مشکل مواجه نشود، این است که قبل از بارداری مشاوره‌ای با متخصص زنان و زایمان داشته باشد.




وی عنوان کرد: بیماری صرع  نیز در ردیف بیماری‌های پرخطر دوران بارداری قرار دارد و مبتلایان به این بیماری قبل از بارداری باید با پزشک معالج خود مشورت کنند و از داروهای مجاز این بیماری برای دوران بارداری مطلع شوند.




آل یاسین بیان کرد: بیماری‌هایی چون لوپوس و فشار خون حاملگی جزء بیماری‌های غیرفعال دوران بارداری به شمار می‌روند.


 


 


 


منبع: باشگاه خبرنگاران

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.