دکتر خانواده می‌تواند شما را از مرگ نجات دهد

دکتر خانواده می‌تواند شما را از مرگ نجات دهد

نی نی سایت: داشتن یک دکتر خانوادگی برای سال‌های متمادی، می‌تواند احتمال مرگ زودرس را کاهش دهد. دانشگاه پزشکی اکستر با تحلیل اطلاعات پزشکی مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی افراد تحت نظر یک پزشک خانواده قرار دارند، احتمال ادامه درمان در آنها بیشتر است، سالم‌تر زندگی می‌کنند و زمانی که تحت درمان پزشکی آشنا قرار می‌گیرند، درباره علائم بیماری‌شان صادق هستند.

این اولین مطالعه است که ارتباط بین مراقبت مداوم (ملاقات با پزشک خانواده) و نرخ مرگ و میر را بررسی کرده است و در آن 22 مطالعه مختلف در 9 کشور با سیستم‌های مختلف سلامت مورد بررسی قرار گرفته است. بعد از این بررسی، مشخص شد میزان مرگ و میر بین افرادی که به طور مرتب تحت نظر یک پزشک بوده‌اند (حدود 82 درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه)، بسیار کمتر از افرادی بود که ملاقات‌های منظم با پزشک خود نداشته‌اند.

به گفته دنیس پریرا گری، سرپرست این مطالعه، ملاقات با پزشک منتخب‌شان و نحوه برخورد او، برای بیماران مهم است و از آنجا که کیفیت درمان انتخابی پزشک اهمیت زیادی دارد، می‌تواند واقعا موضوع مرگ و زندگی باشد!

پروفسور فیلیپ اوانز، از دانشگاه پزشکی اکستر می‌گوید: «وقتی بیماری با دکتر خانواده مرتب ملاقات کند و رفته رفته با هم آشنا می‌شوند، مراقبت مداوم شکل می‌گیرد. همین موضوع باعث ارتباط بهتر بیمار و پزشک، رضایت بیمار، جدی گرفتن توصیه‌های پزشکی و کاهش استفاده از خدمات بیمارستانی می‌شود.»

به گفته اوانز، از آنجا که تکنولوژی پزشکی و درمان‌های تازه باعث تقویت علم پزشکی شده است، جنبه انسانی درمان‌های پزشکی نادیده گرفته شده است. اما حالا با این مطالعه مشخص شده است که وجود چنین رابطه‌ای می‌تواند زندگی بیماران را حفظ کرده و باید برایش ارزش بیشتری قائل شویم.

منبع: Telegraph

برگرفته از سایت: نینی سایت

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.