دندانهایی که باعث خفگی نوزاد می‌شوند

دندانهایی که باعث خفگی نوزاد می‌شوند

دکتر محمدرضا بلورساز دبیر انجمن پزشکان کودک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: بعضی از کودکان با دندان متولد می‌شوند که به این دندان‌هایی که در بدو تولد در دهان کودک وجود دارد دندان‌های نوزادی می گویند که معمولا نادر است و علت مشخصی برای ایجاد آن ذکر نشده است.


 

دکتر بلورساز در ادامه افزود: دندان‌های نوزادی چنانچه تشخیص داده شد، باید کشیده شود زیرا در اثر لق شدن خطر آپسه شدن و رفتن به داخل ریه و در نتیجه خفه شدن نوزاد را دارد.

 

وی با بیان اینکه دندان های نوزادی تاثیری بر دندان‌ شیری ندارد، افزود: دندان شیری در کودکان بین 3 تا 20 ماهگی از دندان‌های جلو شروع شده، بعد نیش درآمده و سپس دندان‌های آسیا در می‌آیند و تا پایان 2.5 سالگی 20 دندان شیری در کودکان کامل می‌شود.

 

دکتر بلورساز خاطر نشان کرد: تب کردن، اسهال و شیر خوردن به علت دندان در آوردن اعتبار علمی ندارد و ممکن است کودک کمی تب کند و یا التهاب داشته باشد اما تب‌های بالا و علائم دیگر به علت دندان درآوردن نیست. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.