دردی که بارداری آن را تشدید می‌کند

دردی که بارداری آن را تشدید می‌کند

 دکتر کورش منصوری، متخصص طب فیزیکی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: در حین بارداری، به دلیل شل شدن تاندونهای و لیگامانها و همچنین تغییرات هورمونی و افزایش وزن، مشکلاتی در ناحیه کمر ایجاد می‌شود و دردهایی را در ناحیه پهلو، کمر و به خصوص لگن باعث می‌شود. 




دکتر منصوری ادامه داد: در مواردی که علت کمر درد فقط حاملگی باشد و یا سرخوردگی مهره که ناشی از افزایش وزن در طی بارداری است، پس از زایمان، به دنبال کاهش فشار بر کمر و کاهش وزن و بازگشت تدریجی فیزیولوژیکی بدن به فرم طبیعی، درد کمر و لگن کاهش پیدا می‌کند. 



این متخصص طب فیزیکی بیان کرد: در بعضی موارد که خانم قبل از بارداری، دردهای زمینه‌ایی در ناحیه کمر، مثل دیسک یا آرتروز داشته، این دردها در طی بارداری تشدید می شود ولی پس از زایمان بهبودی حاصل نمی‌شود و باید علت اصلی درمان شود. 



وی در پایان تأکید کرد: بهتر است خانمها قبل و حین حاملگی، ورزش و پیاده‌روی داشته باشند و بعد از زایمان نیز تحت نظر پزشک متخصص طب فیزیکی، با انجام ورزشهای مناسب زودتر به کاهش وزن و کاهش عوارض ناشی از بارداری، از جمله کمر درد، برسند. 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.