تقویت مغز جنین با مصرف غذاهای حاوی کولین

نی نی سایت: تحقیقات انجام شده در دانشگاه کرنل نشان می‌دهد اگر مادران در دوران بارداری‌شان میزان مناسبی «کولین»، یکی از زیرگروه‌های ویتامین B را دریافت کنند، فرزندشان مزایای شناختی پایداری به دست می‌آورد. کولین که در خوراکی‌هایی مثل زرده تخم‌مرغ، گوشت ماکیان (مثل مرغ و بوقلمون)، ماهی، حبوبات، مغز آجیل‌ها و سبزی هم‌خانواده کلم‌ها پیدا می‌شود، مزایای زیادی دارد ولی تحقیق دانشگاه کرنل روی نقش آن بر رشد فعالیت‌های شناختی جنین در دوران بارداری تأکید دارد.
«ماری کادیل»، استاد علوم تغذیه و محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: «در مدل‌های حیوانی از بین جوندگان، توافق گسترده‌ای شد که مصرف این ماده مغذی (کولین) روی ویژگی‌های شناختی فرزندان تأثیرات دائمی می‌گذارد.» او می‌گوید تحقیقاتشان شواهدی به دست آورده که چنین نتیجه‌ای در فرزند انسان نیز دیده خواهد شد. نتیجه به‌دست‌آمده از تحقیق دانشگاه کرنل از این بابت حائز اهمیت است که زنان باردار در طول روز معمولاً نصف میزان توصیه‌شده، یعنی 450 میلی‌گرم کولین مصرف می‌کنند. یکی دیگر از محققان این پژوهش می‌گوید بخشی از این قضیه به رژیم‌هایی که بین مردم جاافتاده برمی‌گردد. بخش دیگر به این برمی‌گردد که بسیاری از خوراکی‌های حاوی کولین بین مردم شهرت خوبی ندارند. برای مثال تخم‌مرغ، کلسترول بالایی دارد. به همین دلیل لازم است خانم‌های باردار برای دریافت میزان موردنیاز کولین حتماً با پزشک متخصص صحبت کنند.
نکته: این تحقیق فعلاً در مقیاس کوچکی انجام شده است.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.