• دارولایف
  • /
  • گوناگون
  • /
  • تسریع روند درمان نوعی سرطان کودکان با استفاده از داروی ضد افسردگی

تسریع روند درمان نوعی سرطان کودکان با استفاده از داروی ضد افسردگی

تسریع روند درمان نوعی سرطان کودکان با استفاده از داروی ضد افسردگی

 یک گروه بین المللی از محققان علوم پزشکی در مقاله ای در شماره اخیر نشریه نیچر اعلام کردند می توان با نوعی داروی ضد افسردگی ، بر برخی سرطان ها از جمله سرطان موسوم به مدولوبلاستوما ، غلبه کرد.
دکتر ریچارد لو از مرکز تومورهای مغزی بیمارستان کودکان سین سیناتی می گوید : اگرچه درمان های رایج کنونی ، طول عمر بیماران سرطانی را بهبود می بخشند ولی بهتر است روش های درمانی بهتری ابداع شوند.
این محققان با استفاده از داروی ضد افسردگی رولیپرام که در اروپا و ژاپن ، مصرف فراوانی دارد موفق شدند موش های مبتلا به مدولوبلاستوما را درمان کنند.
دانشمندان امیدوارند با این روش بتوانند طول عمر بیماران سرطانی را افزایش دهند.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.
از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.
اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود. 
برخی از شکل های سرطان متاستاز (Metastasize) می‌کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می‌کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می‌کنند.


منبع: واحد مرکزی خبر

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.