بیا با هم دوست بشیم

بیا با هم دوست بشیم

نی‌نی سایت:‌مادران و پدران جوانی که برای نخستین بچه‌داری را تجربه می‌کنند به کمک و همفکری اطرافیان خود نیاز دارند. آنها از این طریق می‌توانند اطلاعات خوبی درباره چگونگی نگهداری و مراقبت از نوزاد به دست آورند. با این حال ممکن است هیچ یک از دوستان و اطرافیان آنها تا به حال تجربه بچه‌داری نداشته باشند. در این صورت چنین پدر و مادری چگونه می‌توانند از تجربیات ارزشمند سایر پدر و مادرها بهره‌مند شوند؟


در پاسخ به این پرسش باید گفت تنها به یک دلیل ممکن است نتوانید از تجربیات کارساز و مهم سایر پدر و مادرها در مراقبت از نوزاد خود بی‌بهره بمانید و آن زندگی کردن در جزیره‌ای دور دست است که البته به نظر نمی‌رسد شمایی که این مطلب را می‌خوانید از این دسته افراد باشید! پس همیشه راه یا راه‌های برای کسب اطلاع از سایر دوستان درباره موضوع مهمی همچون نگهداری از نوزاد وجود دارد.



اما ممکن است به دوستان جدیدی هم نیاز پیدا کنید تا از آنها که تجربه بچه‌داری را داشته‌اند درباره این دوران و کارهای مهمی که می توان انجام داد سؤال کنید. این دوستیابی می‌تواند در هر جایی روی دهد از جمله زمانی که به همراه نوزاد به پارک رفته‌اید. شاید فکر می‌کنید که دوستیابی تنها مختص کودکان است، اما وقتی صحبت از مراقبت از نوزاد به میان می‌آید و شما هیچ‌گونه اطلاعاتی در این خصوص ندارید توصیه می‌کنیم که خجالتی بودن را کنار گذاشته و با باز کردن سر صحبت با دوستانی جدید، در حقیقت به خود در تربیت هرچه مؤثرتر نوزادتان کمک کنید.


شما تنها به یک بهانه کوچک نیاز دارید، از اینکه نوزاد این خانم و آقا چند ماهه است و یا شیر مادر می‌خورد یا شیر خشک و مواردی از این دست، همگی به شما کمک می‌کنند که دوستان جدید و البته باتجربه‌ای در زمینه بچه‌داری پیدا کنید. چنین صحبت‌هایی در ادامه می‌تواند به موارد مهمی همچون پیدا کردن مربی یا پرستار مناسب برای کودک منجر شود. در واقع شما با کنار گذاشتن احساس خجالت و برقراری ارتباطی دو سویه با شخصی که اطلاعات زیادی درخصوص بچه‌داری دارد به دامنه آگاهی‌های خود در زمینه نگهداری از نوزاد اضافه کرده‌اید.


پس اگر همراه با نوزادتان به فروشگاه مواد غذایی رفته‌اید و ناگهان با مادری دیگر برخورد می‌کنید که همانند شما با کودکش به خرید آمده است، بد نیست سر صحبت را باز کرده و درباره مسایل مختلف با یکدیگر گفت‌وگو کنید. شما طرف مقابل را نمی‌شناسید و این می‌تواند برای برخی از مادران کار را سخت کند، اما نکته مهم این است که با شناخت نقاط اشتراک بتوانید زمینه لازم برای پیدا کردن دوستان جدید را فراهم کنید. از او درباره نحوه رسیدگی به نوزاد و آرام کردن او در مواقعی که بدخلقی می‌کند سؤال کنید. اگر احساس کردید که طرف مقابل نیز با شما همراهی کرده و از این گفت‌وگو استقبال می‌کند می‌توانید او را برای نوشیدنی چای یا قهوه به کافی‌شاپ دعوت کرده و در آنجا راحت‌تر با یکدیگر صحبت کنید.


همواره به دنبال پدرها و مادرهایی باشید که تجربیات ارزشمندی در زمینه نگهداری از کودک دارند. البته شاید امکان هم‌صحبت شدن با یکدیگر را به دفعات در طول هفته نداشته باشید، اما می‌توانید گروهی تشکیل داده و حداقل هفته‌ای یک‌بار در جایی مثل پارک و در روز تعطیل دور هم جمع شوید و درباره تجربیات و اتفاقات مربوط به بچه‌داری با یکدیگر صحبت کنید.


همچنین می‌توانید با شناسایی پدرها و مادرهایی که در همسایگی‌تان زندگی می‌کنند، از آنها بخواهید که حداقل ماهی یک‌بار کودکان‌شان را به خانه شما بفرستند. در چنین محیطی که کودکان دور هم جمع شده و بازی می‌کنند، این فرصت را پیدا می‌کنید که با والدین آنها همصحبت شده و از این طریق از تجربیات‌شان به بهترین شیوه ممکن استفاده کنید.


و در پایان توصیه می‌کنیم که از طریق وب سایت‌های اینترنتی که این نوع گروه‌ها را به شما معرفی می‌کنند، با افرادی آشنا شوید که تجربیات مهم و کابردی در زمینه نگهداری از کودکان خردسال دارند. در حقیقت این شما هستید که تصمیم نهایی را می‌گیرید. اینکه بخواهید از ابزارهای موجود نهایت بهره را برده و شرایط مناسب برای آشنایی با سایر پدرها و مادرها را فراهم کنید و از تجربیات ارزنده‌شان در امر نگهداری از کودکان نهایت استفاده را ببرید به خود شما و دیدگاه‌تان بستگی دارد. اما به خاطر داشته باشید که این کودک است که ثمره چنین نگرشی را خواهد دید.


 

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.