بارداری مغز را تغییر می دهد؟

بارداری مغز را تغییر می دهد؟

محققان معتقدند مغز زنان از وقتی ‌که باردارمی شوند تا زمانی که زایمان می کنند مدام در حال تغییر است. نتیجه پژوهشها ثابت کرده بارداری، در واکنش به هورمون‌ها، باعث ایجاد تغییراتی در شناخت و ادراک و فیزیولوژی مغز می‌شود.
این مطالعات روی بخش خاصی از مغز به نام هیپوکامپوس که نقشی مهم در حافظه و توانایی فضایی مانند مهارت مسیریابی دارد، انجام شد. استروژن HT در موش‌های میانسالی که تجربه مادر شدن نداشتند باعث تقویت قدرت یادگیری شده، اما به قدرت یادگیری در موش‌هایی که مادر شده بودند، آسیب رسانده بود.
دانشمندان این‌گونه توضیح می‌دهند که هورمون استرادیول، فواید موثرتری دارد درحالی که هورمون استروژن، بیشتر تاثیرات زیان‌آور روی قوه ادراک داشته و ریسک زوال عقل را در زنان به‌دنبال دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران محققان نتیجه گرفتند هورمون‌ها تاثیرات بنیادی روی روان دارند و بارداری، پدیده‌ای است که زندگی را تغییر می‌دهد و باعث دگرگونی‌هایی قابل توجه در روان و فیزیولوژی یک زن می‌شود، بنابراین این فاکتور‌ها باید در درمان اختلالات مغزی در زنان مورد ملاحظه قرار گیرند.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.