اثبات تأثیر منفی تبلیغات تلوزیونی بر عادت غذایی کودک

اثبات تأثیر منفی تبلیغات تلوزیونی بر عادت غذایی کودک

نی‌نی سایت: آیا تا به حال به این واقعیت فکر کرده‌اید که آگهی‌های غذایی تلوزیونی، تأثیر منفی بر عادت غذایی کودک میگذارد؟ تحقیقات جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد کودکانی که معمولا مقابل تلویزیون قرار داشته و آگهی‌های بازرگانی مرتبط با مواد غذایی آن را تماشا می‌کنند، در مقایسه با سایر کودکانی که کمتر خود را درگیر این دسته از برنامه‌های تلویزیونی می‌کنند برنامه غذایی ضعیف‌تری دارند.


این مطالعه که نتایج نگران‌کننده‌ای به همراه داشته است توسط محققان دانشگاه «وولونگونگ» انجام شده و به دلیل اهمیت آن، در نشریه تخصصی بین‌المللی «چاقی کودکان» منتشر شده است. در این بررسی جامع، اثرات مشاهده آگهی‌های تلویزیونی مربوط به صنایع غذایی بر عادت‌های غذایی کودکان به دقت مورد ارزیابی قرار گرفته است. این نگرانی تا آن حد است که محققان به اداره‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی توصیه می‌کنند که اقداماتی انجام دهند تا کودکانی که همواره ساعاتی را در طول روز پای گیرنده‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند، کمتر از جانب مشاهده این دسته از آگهی‌ها لطمه ببینند.


نتیجه قطعی این مطالعه چنین بوده که آگهی‌های تلویزیونی که سرشار از تبلیغات رنگارنگ در زمینه انواع مواد غذایی هستند تأثیر منفی بر عادت‌های غذایی کودکان می‌گذارند. 


در این بررسی 400 کودک استرالیایی بین 10 تا 16 سال مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته‌اند. نتایج به دست آمده به طرز نگران‌کننده‌ای نشان می‌دهد مشاهده این نوع آگهی‌های تلویزیونی توسط کودکان، عادت‌های مختلف غذا خوردن، نوشیدن و نظایر آن را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.