آمریکایی‌ها قبل از آشپزی دست‌شان را نمی‌شویند!

آمریکایی‌ها قبل از آشپزی دست‌شان را نمی‌شویند!

نی نی سایت: بیشتر آمریکایی‌ها نمی‌دانند چطور باید قبل از آماده کردن یا خوردن غذا، دست‌هایشان را تمیز و کامل بشویند. در این مطالعه تازه که توسط وزارت کشاورزی آمریکا انجام شده، 383 نفر موقع تهیه یک بشقاب خوراک بوقلمون تحت نظر گرفته شدند.

از این تعداد، تنها 3 درصد آمریکایی ها دست‌های خود را طوری شستند که مانع از آلودگی و مسمومیت غذایی شود و بقیه یا اصلا این کار را نکردند یا فقط دست‌شان را زیر شیر آب خیس کردند.

همچنین فقط 34 درصد از این افراد از ترمومتر (دماسنج مخصوص آشپزی) برای کنترل گوشت که پخته یا نه، استفاده کردند و این در حالیست که استفاده از ترمومتر یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از گوشت بوقمون است.

کارمن روتنبرگ، مسئول انجام این مطالعه می‌گوید: «باکتری‌ها را نمی‌توان دید، بو یا احساس کرد. اما به سادگی با شستن کامل و درست دست‌ها می‌توان از خود و خانواده‌تان در برابر باکتری‌ها محافظت کرد».

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، سالانه سلامت حدود 48 میلیون آمریکایی بر اثر بیماری‌های ناشی از غذاها به خطر می‌افتد که 3 هزار نفر از این افراد جان خود را از دست داده و 128 هزار نفرشان در بیمارستان بستری می‌شوند.

به توصیه متخصصان، افراد باید بعد از لمس گوشت، مرغ و تخم مرغ حتما باید دست‌ها را 20 ثانیه با صابون شسته و بعد آبکشی کنید. در نهایت هم دست‌هایتان را با حوله خشک کنید.

منبع: DailyMail

برگرفته از سایت: نینی سایت

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.