برای رفلاکس معده قرص نخورید

برای رفلاکس معده قرص نخورید

نی نی سایت: محققان معتقدند دسته‌ای از داروهای بسیار رایج و متداول که برای درمان رفلاکس و بازگشت اسید و سوزش معده تجویز می‌شود، می‌توانند ریسک بروز سرطان معده را دو برابر کند!
داروهای مهارکننده پمپ پروتئین (PPIها) برای سرکوب تولید اسید در معده استفاده می‌شوند و جزء پرفروش‌ترین داروها در تمام دنیا هستند اما مطالعات جدیدی نشان داده است استفاده طولانی‌مدت از این داروها می‌تواند ریسک سرطان معده را به 250 درصد برساند!
این ریسک با باکتریومی به نام «هلیکوباکترپیلوری» مرتبط است که بیش از نیمی از جمعیت دنیا حامل آن هستند و معمولا بی‌آزار است اما به عده کمی از مردم، این باکتریوم با بروز سرطان دستگاه گوارش مرتبط است.
مطالعات قبلی نشان داده بود افرادی که دچار عفونت هلیکو باکتر پیلوری می‌شوند و از داروهای PPI استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض مشکلی به نام «گاستریت آتروفیک» هستند که پیش از سرطان دستگاه گوارش ایجاد می‌شود.
از آنجا که مکانیزم چنین اتفاقی مشخص نبود، قبلا تصور می‌شد که حذف عفونت قبل از دریافت PPI، علاوه بر معکوس کردن بسیاری از تغییرات، احتمال بروز سرطان را هم کاهش می‌دهد.
اما مطالعات اخیر دانشگاه لندن نشان داد که موضوع چیز دیگری است: «بازدارنده‌های تولید پروتئین (PPIها) درمان مهمی برای عفونت هلیکو باکتر پیلوری است و مصرف کوتاه‌مدتشان ضرری ندارد».
با این حال، نباید بی‌دلیل برای طولانی مدت مصرف شوند که مصرف آن احتمال بروز سرطان معده را تا 2/44 برابر افزایش می‌دهد.

برگرفته از سایت: نینی سایت

برچسب ها:
! هشدار ! تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک مي باشد و دارو لایف مسئوليتي در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد .
بعضی از قسمت ها و اطلاعات دارویی به روز نیست در صورت بروز مغایرت از فرم ارسال گزارش که در زیر آمده است گزارش خود را ارسال کنید
فرم ارسال گزارش
سوالات ، تجربه و... را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسد تا دیگران هم استفاده کنند
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.